کد خبر: 1026735
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
"یاداشت"
شهزاد بهادری ؛کارشناس حوزه رسانه

خانم شهزاد بهادری کارشناس حوزه رسانه در یاداشتی نوشت ؛این روزها چنان بازار خانه ها ،بی صاحب به حال خود رها شده که اگر نمی دیدم فکر می کردم دیگران میخواهند افسانه دلخراشی  را  از گذشتگان توصیف کنند.

نرخ هایی که این روزها بی هیچ رحم ، مروت و انسانیتی،   بسیار بالاتر از نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی ، ذهن همه مستاجران را آشفته کرده است.

قیمت هایی نجومی برای رهن و اجاره هایی که گاه چند برابر حقوق یک کارگر ساده است.

مالکانی که ملک شان به دلیل تورم ارزش افزوده یافته چنان حرص و طمع دنیا چشمشان را کور نموده که باز هم راضی  به حق خود نیستند و  باز به بهانه تورم، کرایه و رهن های خود را چند برابر بالا برده و جالب که اسم مسلمان را بر خود گذاشته و در طاقچه خانه هایشان یک جلد قرآن مجید

سکوت مسئولین ، نمایندگان مجلس  و مدیران ارشد ،میدان را برای جولان  دلالان بازار بی صاحب، خانه ها  فراخ تر  کرده و  بی شک بی توجهی به این معضل زنگ خطر بزرگی را برای مشکلات اجتماعی شهرها رقم خواهد زد.

مدیرانی که با خود حمایت از حقوق شهروندی را یدک میکشند، لطفا از خواب بیدار شوند و قبل از اینکه دیر شود راه حلی را پیدا و با دیگر مدیران شهری  ، اجرایی کنند.

چشم بستن به روی مشکلات موجود مستاجران، که هر کدام چند نوجوان‌ یا جوان را در دل خود می پرورانند میتواند در مدت زمان کوتاه  تراژدی های دردناکی را برای شهر به ارمغان بیاورد و به دلیل فشارهای روحی و روانی جدا از سکته های ناگهانی میتواند ،کودک آزاری،همسر آزاری، فرار از منزل،خیانت،قتل و...به همراه داشته باشد‌.

پس تا دیر نشده لقمه را دور دهان نچرخانیم و برای اینکه  مجبور نباشیم در آینده میلیاردها  تومان بودجه  بی زبان را صرف فرهنگ سازی و رفع معضلات اجتماعی هزینه کنیم همین الان چاره ایی برای سر و سامان دادن به زندگی مستاجر نشینان کشور بیاندیشیم.

بزرگواران فراموش نکنند که اگر در هر پُست و سمتی هستند  به دلیل رای تک تک همین شهروندان بوده و حال در برابر مشکلاتشان مسئول هستند.

قطعا درک درد مستاجران برای مدیرانی که چند خانه ،ویلای ییلاق ،قشلاقی دارند کمی سخت و ناملموس است و این خط خطی های برای مدیرانی از جنس خدمت است،لطفا بقیه نادیده بگیرند!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر