کد خبر: 1026715
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با حکم قضایی ۶۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری شده بود در ۶ ماهه نخست سالجاری به چرخه تولید بازگشت.

سرهنگ شهریار کاظم پور در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در راستای اجرای قوانین و مقررات حفظ کاربری در اراضی کشاورزی و باغ‌های استان آذربایجان شرقی و همچنین مصوبات قرارگاه صیانت و حفظ حقوق عامه دادگستری استان نسبت به شناسایی ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی اقدام می شود، گفت: در ۶ ماهه نخست سالجاری تعداد ۲ هزار و ۱۸۵ مورد تغییرکاربری اراضی کشاورزی در استان شناسایی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد افزایش یافته است.

وی از اجرای حکم ۳۱۹ مورد قلع و قمع بنا و دیوارکشی مستحدثات غیرمجاز در اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی در ۶ ماهه نخست سالجاری در قالب اجرای احکام قطعی قضایی و تبصره ۲ ماده ۱۰خبر داد و افزود: عملکرد یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان و مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این خصوص نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۲ درصد رشد دارد.

سرهنگ کاظم پور افزود: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، احکام قلع و قمع تعداد ۲۵۲ پرونده تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در استان اجرا شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل نشانگر افزایش ۲۰۰ درصدی است .

وی از توجه و حمایت مجموعه دستگاه قضایی استان به ویژه رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب تبریز و همچنین پشتیبانی نیروهای انتظامی به ویژه حمایت های فرمانده نیروی انتظامی استان و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد و گفت: اجرای طرح‌های نظارت و کنترل بر پیشگیری إز تخریب و تغییر ‌ کاربری در اراضی با قوت ادامه دارد و چنانچه افرادی به اخطاریه های ماموران یگان حفاظت توجه نداشته باشند با هماهنگی های قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

سرهنگ کاظم پور با بیان اینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی جرم تلقی می‌شود، تأکید کرد: با افراد سودجو که نسبت به خرید و فروش اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی اقدام کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر