کد خبر: 1026679
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و نماینده این حزب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بخشی از گفت‌وگوی خود با خبرگزاری تسنیم درباره مسئولیت اصلاح‌طلبان نسبت به دولت روحانی پاسخگوی یک سؤال بوده است. خبرنگار از او می‌پرسد که «آقای بهزاد نبوی اخیراً گفته است که اصلاح‌طلبان در حال حاضر از این جهت دولت را نقد می‌کنند که چشم به انتخابات ۱۴۰۰ دارند، پیشتر نیز بعضی کارشناسان تحلیل می‌کردند که اصلاح طلبان برای فاصله‌گذاری با دولت و به این منظور که خود را بخشی از عامل وضع موجود معرفی نکنند به انتقاد‌های شدید از دولت روی خواهند آورد. آقای بهزاد نبوی می‌گوید این رویکرد غیراخلاقی است. آیا شما با او هم عقیده‌اید یا نظر دیگری دارید؟»

طاهرنژاد در پاسخ می‌گوید: «اصلاح‌طلبان تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند خود را از مسئولیت عملکرد دولت آقای روحانی جدا کنند. البته نمی‌توان منکر این شد که عملکرد دولت اول آقای روحانی کاملاً قابل دفاع و قابل قبول بوده است ولی به هر حال ایشان در دولت دومش بدشانسی آورد... بخشی از این ناکارآمدی دولت به دلیل فشار زیادی است که از بیرون به ما وارد شد.»

او در عین حال بر تأثیر انفعال دولت در وضعیت کنونی هم تصریح می‌کند: «البته دولت نیز در برابر این فشار‌ها منفعل شد و نتوانست از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های درونی که در دسترس بود استفاده و از تحمیل فشار مضاعف بر گرده مردم جلوگیری کند.»

اذعان به اینکه دولت صرف‌نظر از فشار خارجی، در مدیریت ضعف داشته و اینکه مسئولیت آن با اصلاح‌طلبان است، دو نقطه قابل تأمل در سخنان این عضو شورای مرکزی اصلاح‌طلبان است.

‌او تأکید می‌کند که «اما همه این مسائل نیز موجب آن نمی‌شود که اصلاح‌طلبان مسئولیت حمایت از دولت آقای روحانی را نپذیرند چرا که به هر ترتیب این دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان بوده و مسئول صدر تا ذیل عملکرد او است ولی باید بپذیریم که همه ابزار‌ها در اختیار دولت نیست و با همان ابزار‌ها و امکاناتی که در اختیار داشته توانسته تا این اندازه نقش‌آفرین باشد. بنابراین من حرف آقای نبوی را قبول دارم. این کار اخلاقی نیست که ما پهلوان را به میدان بفرستیم، اگر زمین زد برادر ما باشد ولی اگر زمین خورد دیگر برادر ما نباشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار