کد خبر: 1026675
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
حق مردم کشورمان از اقتصاد جهانی بیش از اینهاست و برای احقاق این حق با امریکا خواهیم جنگید و از هر فرصتی استفاده می‌کنیم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش مهر، علی ربیعی، سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به انتخابات امریکا اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا در هفته گذشته یکی از مهم‌ترین اتفاقات در فضای بین‌الملل بود. موضع ما در خصوص رهبران امریکا روشن است. همان‌طور که بار‌ها تأکید کرده‌ایم ما به سیاست‌ها کار داریم نه سیاستمداران. وی تصریح کرد: امیدواریم دولت بعدی امریکا، نماینده‌ای شایسته از آرا و دیدگاه‌های مردم امریکا باشد و اظهارات خود در خصوص نقض معاهدات بین‌الملل توسط دولت قبل را مدنظر قرار دهد. بنابرابن، تحولات را با دقت بررسی کرده و قضاوت را به آینده موکول می‌کنیم.

ربیعی در ادامه با بیان اینکه فارغ از تصمیماتی که امیدواریم دولت جدید امریکا به نفع جامعه جهانی و دو ملت اتخاذ کنند، ما برنامه توانمندسازی داخلی خود را ادامه خواهیم داد، گفت: در دوران جنگ اقتصادی آموختیم پایه‌های اقتصاد داخلی را محکم و معیشت مردم که از این جنگ بزرگ آسیب دید ترمیم کنیم. در پاسخ به سناریو‌های متخذه، تصمیمات مقتضی براساس شرایط در زمان خود اتخاذ خواهد شد.

وی تأکید کرد: حق مردم کشورمان از اقتصاد جهانی بیش از اینهاست و برای احقاق این حق با امریکا خواهیم جنگید و ایران از هر فرصتی استفاده می‌کند. امیدوارم که رهبران جدید امریکا از تجربه چهار سال اخیر درس‌هایی آموخته باشند، عصر قلدری و یکجانبه گرانی پایان یافته و مسائل جهانی نیازمند تعمیق همکاری بین‌المللی و احترام به حقوق بین‌الملل و ملت‌ها است.

سخنگوی دولت تأکید کرد: در رابطه با ایران امیدوارم آموخته باشند زبان زور و فشار کارایی ندارد و مشاهده کردند نه تنها ایران تسلیم نشده بلکه در دفاع از کرامت، استقلال و حقوق ایران مقاوم‌تر شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی در خصوص توقع ایران از رئیس جمهور جدید امریکا، گفت: انتظارات ما کاملاً روشن است. امیدواریم که دولت بعدی امریکا تداوم اشتباهات گذشته را متوقف کرده و برای جبران آن‌ها تلاش کند. بازگشت به برجام و تعهد بی قید و شرط به همه الزامات آن، اولین گام در تصحیح این سیاست‌هاست. همین‌طور امیدواریم دولت آینده امریکا به خوبی درک کند که سیاست فشار بر ایران شکست خورده و شدیدترین تحریم‌هایی که در تاریخ علیه کشوری اعمال شده نه تنها ما را به تسلیم وادار نکرد بلکه ملت ما را برای ایستادگی بر اصول استقلال، کرامت و شرافت ملی راسخ‌تر کرده است. باید هزینه‌های وارد شده به ملت ایران جبران شود و این حق ملت ماست که بهترین زندگی را در بهترین فضا تجربه کنند و ما در این زمینه متعهد هستیم و تلاشمان در راستای تحقق این موضوع است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار