کد خبر: 1026674
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
یک کارشناس محیط‌زیست گفت: بر اساس آمار‌های جهانی منتشر شده از ابتدای سال ۴ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۹۳۵ هکتار جنگل در جهان از بین رفته‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  علیرضا صراحتی با اشاره به جنگل‌زدایی در جهان اظهار کرد: جنگل‌زدایی به معنی برداشتن و پاکسازی پوشش جنگلی یا گیاهی برای مصارف انسانی یا به معنی از بین بردن دائمی جنگل‌ها و ایجاد زمین برای اهداف مسکونی و صنعتی است.

وی در ادامه بیان کرد: طبق آمار‌های جهانی منتشر شده از ابتدای سال تا به امروز ۴ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۹۳۵ هکتار جنگل در جهان از بین رفته‌است. این کارشناس محیط‌زیست با بیان اینکه کشور ما دارای ۱۶۴ میلیون هکتار زمین است که حدود ۶/ ۷ درصد از کل آن را جنگل، ۲۰ درصد را بیابان و ۵۵ درصد را هم مرتع تشکیل می‌دهد، گفت: جنگل‌زدایی‌ها معمولاً به دلایل فعالیت‌های کشاورزی، رشد صنایع چوب، شهرسازی و شهرک‌سازی و بهره‌برداری از معادن و آتش‌سوزی صورت می‌گیرد.

صراحتی با اشاره به اثرات جنگل‌زدایی گفت: جنگل‌زدایی می‌تواند سبب برهم ریختن تعادل آب و هوا، افزایش گرمای جهانی، فرسایش خاک، انقراض حیات وحش و وقوع سیل شود و برای مبارزه با آن نیاز است تا سازمان و نهاد‌های مربوطه قوانین و مقررات سنگینی در این‌باره وضع کنند و درختان جدیدی کاشته شود. این کارشناس با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ درصد از مساحت کشور را اراضی بیابانی تشکیل می‌دهد، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: بیش از ۱۰ میلیون هکتار زمین در جهان از آغاز سال جاری تا به امروز به بیابان رسیده‌است و به دلیل اینکه ایران در منطقه جغرافیایی خشک قرار دارد، بیابان‌زایی فرایندی است که کل جهان را تحت‌تأثیر خود قرار داده‌است، اما سهم ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها بیشتر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار