کد خبر: 1026652
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به گسترش دامنه بارش‌ها از بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در نقاط مختلف کشور خبر داد.
سرويس جامعه جوان آنلاين: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها امروز (۲۰ آبان ماه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق جنوبی رعدوبرق رخ خواهد داد.

روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) دامنه بارش‌ها گسترده‌تر می‌شود و سامانه بارشی به جز استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان‌های کرمان و فارس در سایر مناطق کشور فعال خواهد بود. در روز پنجشنبه (۲۲ آبان ماه) در نواحی غربی خلیج فارس نیز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

شدت بارش امروز (۲۰ آبان ماه) در شمال غرب کشور و روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) در گیلان و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس پیش بینی می‌شود.

روز جمعه (۲۳ آبان ماه) از شدت بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود، اما همچنان در سایر مناطق کشور بجز جنوب سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی بارش تداوم دارد. سامانه بارشی در روز شنبه (۲۴ آبان ماه) با شدت کمتر در شرق و جنوب شرق کشور فعال خواهد بود سپس از کشور خارج می‌شود.

در ادامه این هشدار با اشاره به کاهش دما در کشور آمده است: از روز پنجشنبه تا یکشنبه (۲۲ تا ۲۵ آبان ماه) کاهش دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد که بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور به میزان ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. طی فعالیت این سامانه، بارش در استان اردبیل، ارتفاعات مناطق شمال غرب، شمال شرق، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود.

دریای خزر نیز در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ آبان ماه) مواج پیش بینی می‌شود. روز‌های جمعه و شنبه (۲۳ و ۲۴ آبان ماه) نیز در شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار