کد خبر: 1026650
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
دومین نشست اعضای کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ٢٠٢٠ روز دوشنبه به صورت مجازی برگزار شد و اعضا با برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان این قاره همانند اروپا موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، به علت نفوذ بالای کشور‌های شرق آسیا، لیگ قهرمانان آسیا از سالیان گذشته تاکنون، مطابق با برنامه زمانی مسابقات باشگاهی این کشور‌ها برگزار می‌شد. در واقع لیگ قهرمانان آسیا در حالی از اواخر بهمن یا اوایل اسفند شروع می‌شود که مسابقات باشگاهی در منطقه غرب آسیا در اواسط خود به سر می‌برد و از طرفی پایان لیگ قهرمانان همان فصل، به فصل آینده مسابقات باشگاهی در غرب آسیا موکول می‌شود. این اتفاق دقیقا خلاف چیزی است که در اروپا برگزار می‌شود.

طرح تغییر زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا و همزمانی با مسابقات اروپایی و غرب قاره آسیا، از سالیان گذشته در AFC بررسی می‌شود و در نهایت اخیرا در جلسه کمیته فنی این قاره، اعضا به طرح تغییر زمان مسابقات رای مثبت داده‌اند و حالا برای اجرایی شدن این طرح، نیازمند تایید کمیته بازاریابی و مسابقات AFC است تا وضعیت درآمدزایی و امکان برگزاری این مسابقات بعد از اجرای طرح بررسی و در صورت امکان تایید شود.

مرتضی محصص، رییس کمیته فنی فدراسیون فوتبال در خصوص موضوعات مطرح شده در این نشست اخیر کمیته فنی AFC گفت: مباحث جلسه روز گذشته در شش بخش مختلف مطرح شده و مورد تبادل نظر قرار گرفت. اولین موضوع طرح تغییر زمان برگزاری لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا بود که از طرف آقای کوزو تاشیما رییس کمیته فنی AFC پیشنهاد شد. من شخصا موافق این طرح بودم و تاکید کردم به نفع کشور‌های مرکز و غرب است. خوشبختانه سایر اعضای کمیته فنی کنفدراسیون به جز نماینده کره جنوبی همگی موافق این طرح بودند. با این وجود مقرر شد کمیته‌های بازاریابی و مسابقات AFC در این مورد تصمیم گیری کنند که در صورت موافقت تقویم لیگ قهرمانان آسیا مشابه تقویم مسابقات لیگ در اروپا و غرب آسیا خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در صورتی که طرح تغییر زمان برگزاری مسابقات ACL در آسیا تایید شود، از این پس لیگ قهرمانان از اوایل مهر در آسیا آغاز و در اواخر مسابقات باشگاهی در اردیبهشت یا خرداد به پایان خواهد رسید. این طرح کاملا همراه با لیگ برتر ایران و سایر لیگ‌های غرب آسیا و به سود تیم‌های این منطقه تمام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار