کد خبر: 1026508
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه در شرایطی درباره بقای توافق با واشنگتن در دولت آتی امریکا سخن گفت که کابل با اشاره به افزایش خشونت‌ها در افغانستان، از کوتاهی طالبان انتقاد کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: در پی اعلام پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، محمد نعیم گفت که امیدوار است توافقنامه دوحه میان طالبان و امریکا با رئیس‌جمهور جدید امریکا پابرجا بماند. نعیم روز دو شنبه در این مورد به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: «تغییرات داخلی در کشور‌ها در حال انجام است. امید ما این است که این تغییرات تأثیر مثبتی بر افغانستان ما بگذارد و تأثیر منفی خاصی نداشته باشد.» به گفته نعیم توافقنامه دوحه بین طالبان و دولت امریکا است و تغییر شخصیت‌ها نباید بر آن تأثیری بگذارد.

این در حالی است که سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان روز دو شنبه در کنفرانس ملی «تقویت روند اطلاعات در سطح محلات» در کابل گفت که حکومت این کشور از صلح با عزت و امنیت پایدار به تمام معنی حمایت می‌کند.

دانش همچنین با انتقاد از افزایش خشونت‌ها و عدم همکاری طالبان در روند صلح این کشور گفت که اکثریت طالبان ر‌ها شده از زندان‌های دولت افغانستان بر خلاف تعهدات‌شان به میدان‌های جنگ برگشته‌اند. گروه طالبان به خاطر انعطاف‌ناپذیری که دارد عامل اصلی بن‌بست در مذاکرات صلح این کشور است و در طول نزدیک به دو ماه مانع هر نوع پیشرفت در مذاکرات صلح شده است.

دانش گفت که مردم این کشور نیز به دلیل امتیاز‌های زیادی که به طالبان در مورد رهاسازی زندانیان این گروه داده شد، حکومت را مقصر می‌دانند و تصریح کرد: «با توجه به این وضعیت به مردم افغانستان باید حق بدهیم اگر به روند صلح بی‌باور شده‌اند.»‌با این حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان حضور زندانیان ر‌ها شده در میدان نبرد را نادرست خواند و از آن با عنوان نوعی پروپاگاندا یاد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار