کد خبر: 1026447
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
با حضور تولیت آستان قدس رضوی،
آیین گرامیداشت شهدای دانشگاه کابل با عنوان «جان پدر کجاستی؟» با حضور تولیت آستان قدس رضوی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم 18 آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی و جمع محدودی از زائران حضرت رضا(ع) به صورت نمادین و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای روباز صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد.
این مراسم با قرائت قرآن توسط جلیل اشرفی از قاریان برجسته کشوری و تقدیم ثواب آن به روح شهدای دانشگاه کابل و شهدای مجتمع کوثر دانش افغانستان آغاز شد.
سید ابوطلاب مظفری و حجت الاسلام سید علی قدسی از شاعران آئینی کشور افغانستان در ادامه این مراسم در وصف شهدای دانشجوی دانشگاه کابل و شهدای کودک و خردسال مجتمع کوثر دانش افغانستان به غزل‌سرایی پرداختند. مدیحه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت(ع) پایان بخش این مراسم بود.
آیین گرامیداشت شهدای دانشگاه کابل به همت مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با هدف همدردی زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با ملت شریف و داغ‌دیده کشور افغانستان در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
گفتنی است؛ ۱۲ آبان ۱۳۹۹ همزمان با افتتاحیه نمایشگاه کتاب مشترک ایران و افغانستان در دانشگاه کابل، گروه تروریستی داعش در اقدامی انتحاری 22 دانشجو این دانشگاه را به شهادت رساند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار