کد خبر: 1026390
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
اصلاح‌طلبان که پس از ماه‌ها تلاش برای بزک و تحسین جوبایدن و دعا و ابراز امیدواری برای پیروزی انتخاباتی او، حالا از ذوق پیروزی در پوست خود نمی‌گنجند، از انزوای به زمین خوردن برجام و شکست در انتخابات مجلس و نارضایتی عمومی مردم از دولت و مجلس اصلاح‌طلب بیرون آمده‌اند و جشن پیروزی بر پا کرده‌اند؛ گویی که بایدن رئیس‌جمهور اصلاح‌طلبان در ایران است و نه رئیس‌جمهور دموکرات‌ها در امریکا! در شور این ذوق‌زدگی بار دیگر حمله به منتقدان داخلی برجام هم بالا گرفته است. منتقدان داخلی برجام تاکنون توهین‌های زیادی از رئیس جمهور و اصلاح‌طلبان شنیده‌اند؛ تهمت هم‌صدایی با اسرائیل، ارجاع به جهنم، کم عقل و نادان و ... همه توهین‌هایی بوده که لیستی بلند بالا را تشکیل می‌دهد و امروز روزنامه آرمان هم یک عنوان دیگر به این لیست افزود: «ترامپیست‌های ایرانی»!

روزنامه آرمان در مطلبی تند که ذوق‌زدگی از پیروزی بایدن از آن هویدا بود، نوشته: «اقدامات ترامپ علیه برجام ناجوانمردانه بود. فشار دشمنان داخلی برجام، ناجوانمردانه‌تر! پرچم برجام باید پایین می‌آمد به هر نحو ممکن! پس ترامپ از برجام خارج شد و تحریم‌ها را به عرش رساند تا مردم ایران از برجام، ناامید شوند. هتک حرمت‌های داخلی هم به اوج رسید... همه‌چیز در ظاهر به کام ترامپیست‌های داخلی و خارجی بود. کاهش حضور مردم در انتخابات سال ۹۸ و شیوع کرونا، پازل ناامیدی را کامل کرده بود. تا ترامپ تیر خلاص به برجام بزند و مردم، تقاص رأی خود در انتخابات‌های پرشور ۹۲، ۹۴ و ۹۶ را بدهند! اما داستان افراط و اعتدال هرگز اینگونه تمام نمی‌شود».

آرمان در ادامه، با ادبیاتی که شبیه تعریف خواب و رؤیاست، آورده که «انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که برگزار شد. در عین ناباوری معلوم شد برجام ماند و ترامپ رفت... انتخابات ۱۴۰۰ در پیش است و شاید «دولت مردم» در ادامه دولت تدبیر در راه باشد؛ دولتی که باید پای برجام بایستد.»

محمدرضا خباز، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم البته عیان کرده که خوشحالی از پیروزی بایدن برای منافع جناحی اصلاح‌طلبان است و نگاه ملی ندارند و همه چیز به زمینه سازی برای پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ برمی‌گردد. او با ابراز خوشحالی از پیروزی بایدن توضیح داده که «در شرایط فعلی دولت آینده ایران باید یک دولت اصلاح‌طلب باشد و در این میان همه افرادی که تجربه دیپلماسی و اراده حل مشکلات از طریق مذاکره را دارند، می‌توانند نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شوند که آقای ظریف هم حتماً دارای چنین شایستگی‌هایی هست.»

نکته جالب، اما اذعان تلویحی خباز به نادرستی سیاست خارجی روحانی و ظریف است: «واقعیت این است که ما در وهله نخست باید ارتباط‌مان با کشور‌های منطقه را بهبود بخشیم زیرا دیدیم که وقتی امریکا ما را تحریم کرد، تقریباً همه کشور‌ها هم از ارتباط اقتصادی با ایران دست کشیدند؛ بنابراین در نخستین گام در دولت بعد باید شرایط منطقه‌ای را به نفع خود تغییر دهیم.»

برجام با امید اصلاح‌طلبان به دموکرات‌ها بسته شد و ضمانت اجرایی لازم را نداشت؛ حال قرار است همین دموکرات‌ها ضامن پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده باشند. در این مسیر برای اصلاح‌طلبان هر نوع فحاشی به منتقدان آزاد است!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار