کد خبر: 1026386
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفته است که فهرست خسارت‌های امریکا به ایران و مواردی که واشنگتن باید درباره آن‌ها پاسخگو باشد محفوظ است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: سعید خطیب زاده در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم، امریکا را ناقض برجام دانست و گفت: اساساً ایالات متحده امریکا در موضعی نیست که برای کسی شرط بگذارد، ایالات متحده امریکا ناقض برجام، ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده و میلیارد‌ها دلار به ملت ایران خسارت زده و از برنامه برجام به عنوان یک مشارکت کننده خارج شده است. روزی که دولتی در ایالات متحده بخواهد به برجام برگردد میزی وجود خواهد داشت که باید پاسخگوی نقض عهد‌ها باشد.

وی افزود: بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، امریکا باید توبه کند و این به معنای آن است که اولاً باید بپذیرد چه خطا‌هایی کرده و ثانیاً جنگ اقتصادی علیه ایران را متوقف کند و ثالثاً مسیر رفته را برگردد و تعهداتش را عمل و برای گام چهارم جبران خسارت کند.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: میز مذاکرات برجام پابرجاست و برای همه جا هست اگر چه مسیر سخت است.

پاسخ به توئیت اخیر پمپئو

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به توهین‌های بی‌شرمانه وزیر خارجه امریکا علیه کشورمان نوشت: کاملاً قابل درک است که پمپئو از اینکه باید بعد از دو سال‌ونیم شکست‌های شرم‌آور پی‌درپی، «فاگی باتم» (وزارت‌خارجه امریکا) را ترک کند، خشمگین باشد.

«فشار حداکثری» شکست خورد، همین‌طور شارلاتان‌های قانون‌شکنی که بانی آن بودند.

به زودی او به زباله‌دان تاریخ سپرده می‌شود، در حالی‌که ملت عزتمند ایران سرافراز ایستاده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار