کد خبر: 1026361
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
در کانال بالکان شبکه سحر صورت می‌گیرد
مستند «جان مرجان» با هدف معرفی دنیای زیر آب و چرخه‌های حیات آبی دریای عمان و خلیج فارس از کانال بالکان شبکه سحر پخش می‌شود.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: این مستند با محوریت تپه‌های مرجانی و اکوسیستم‌های موجود در آب‌های جنوبی ایران توسط سیدمانی میرصادقی تهیه و کارگردانی شده است.

نگاه فرا مرزی در مستند «جان مرجان» به اکوسیستم‌های آبی منطقه و هشدار به تلاش بیشتر دولت‌ها برای حفظ محیط زیست دریایی از شاخص‌های بارز این مستند فاخر است که مورد توجه «یونسکو» قرار گرفته است. در کنار همه این‌ها مخاطبان کانال بالکان شبکه سحر با نوع تصویر برداری، موسیقی، نریشن و نگاهی شاعرانه و آهنگین به تپه‌های مرجانی و گونه‌های جانوری این منطقه از کشورمان آشنا می‌شوند.

جان مرجان به فهرست حافظه جهانی اضافه شده‌است و در بیست و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر بهمن ۱۳۸۱ موفق به دریافت دیپلم افتخار و همچنین جایزه ویژه داوران جشنواره علمی پاریس شد. این مستند جایزه ویژه جشنواره فیلم حیات وحش آسیای ژاپن، جایزه دوم جشنواره فیلم سونی را بدست آورده‌است. جان مرجان در سال ۲۰۰۱ فیلمبرداری شده و امروزه بیشتر تپه‌های مرجانی از بین رفته‌اند.

مستند «جان مرجان» محصول شبکه یک سیما است. این مجموعه در ۱۳ قسمت دوشنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ به وقت تهران در مدت زمان ۳۸ دقیقه با زبانگردانی و ترجمه ارنارد پانجیچ به زبان بوسنیایی بر روی آنتن کانال بالکان شبکه سحر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار