کد خبر: 1026331
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
بی کفایتی مدیریتی دست یحیی را در پوست گردو قرار داد
پرسپولیس بعد از کسب چهارمین قهرمانی در فصل نقل و انتقالات ستاره‌های زیادی، چون بیرانوند٬ ترابی ٬علیپور و شجاع خلیل زاده را از دست داد. نفرات مهمی از درون چهارچوب دروازه تا خط دفاع و حمله که می‌توانست سرخپوشان را با مشکلات زیادی در لیگ جدید مواجه کند.
دنيا حيدري

سرویس ورزشی جوان آنلاین: مدیریت ضعیف پرسپولیس نتوانست مانع از جدایی برخی ستارگان این تیم شود و همین مسئله مدافع عنوان قهرمانی را با مشکلات بزرگی مواجه کرده. خصوصا در خط حمله.به طوریکه ضعف های این خط و عدم داشتن نیروی مناسب برای تغذیه آن به چالش بزرگ یحیی در شروع لیگ بیستم تبدیل شده است.مسئله ای که امروز در لیگ و صد البته فردا در فنیال لیگ قهرمانان آسیا یحیی را به دردسر می اندازد

پرسپولیس بعد از کسب چهارمین قهرمانی در فصل نقل و انتقالات ستاره های زیادی چون بیرانوند٬ ترابی ٬علیپور و شجاع خلیل زاده را از دست داد. نفرات مهمی از درون چهارچوب دروازه تا خط دفاع و حمله که می توانست سرخپوشان را با مشکلات زیادی در لیگ جدید مواجه کند.

در پی جدایی علیپور و همچنین مهدی ترابی که در فصل گذشته علاوه بر به نمایش گذاشتن بازیهای خوب گلهای مهم و البته زیادی برای پرسپولیس به ثمر رساند٬ یحیی باید نفرات قابل قبولی را جایگزین می کرد. از بین اسامی مطرح شده که برخی به توافق نرسیدند و بعضی دیگر نیز پیشنهادات خارجی را به پرسپولیس ترجیح دادند٬ عیس آل کثیر٬ گل زن نفت آبادان که بازیهای خوبی را در ترکیب زرد پوشان انجام داده بود و اصلی ترین گلزن نفتی ها بود با پرسپولیس به توافق رسید . دیگر گزینه آرمان رمضانی بود که اگر چه در سایپا عملکرد چندان جالب توجهی نداشت اما با نظر یحیی به جمع سرخپوشان اضافه شد .

***

بعد از جدایی شجاع خلیل زاده از جمع سرخپوشان بعد از فینالیست شدن پرسپولیس و پیوستنش به تیم قطری به نظر می رسید که یحیی در خط دفاعی با مشکل مواجه شود. چرا که در دفاع میانی بعد از جدایی شجاع تنها سید جلال پا به سن گذاشته را دارد و کنعانی زادگان و گزینه تخصصی دیگر در این پست تنها حسینی جوان و کم تجربه است و نیمکت خالی می تواند در طول فصل یحیی را با مشکل مواجه کند اگر سید جلال یا کنعانی زادگان دچار مصدومیت یا محرومیت شوند یا سرمربی تیم به دلیل شرایط سنی ناچار شود سیدجلال را در برخی بازیها نیمکت نشین کند. بازی با سایپا اما نشان داد که مشکل اصلی پرسپولیس پیش از آن که خط دفاع و دفاع میانی تیم باشد خط حمله آن است که زهر لازم را ندارد و حالا با وجود محرومیت عیسی آل کثیر با مشکلی جدی مواجه شده است. آنهم در شرایطی که لیست پرسپولیس پر است وسرخپوشان دیگر جایی برای گرفتن بازیکن جدید ندارند مگر آنکه دست به دامن امیدها و پایه ها شوند.

***

البته یک بازی برای قضاوت زود است اما بدون شک دغدغه اصلی این روزهای یحیی بازگرداندن توان لازم به توپخانه و خط آتش پرسپولیس است. مسئله ای که در بازیهای نخست پرسپولیس در لیگ قهرمانان هم مشهود بود. به خصوص عدم حضور نفراتی چون ترابی و علیپور اما موفقیت پرسپولیس و رفتنش تا پای فینال مانع از آن شد که داستان خط حمله سرخپوشان نظرها را آنطور که باید به خود و ضعف هایش جلب کند. این مسئله در بازی با سایپا اما کاملا به چشم آمد. خصوصا وقتی که یحیی برای تقویت خط حمله آرمان رمضانی را به میدان فرستاد. بازیکنی که در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا چندان با انگیزه نشان نداد و در نخستین بازی پرسپولیس در لیگ برتر نیز چندان پر فروغ ظاهر نشد و در واقع می توان گفت که نتوانست تاثیر مثبت یا خاصی بر توان خط حمله بگذارد. حال آنکه او به واسطه قد بلندی که دارد می تواند به راحتی روی سر بازیکنان حریف به خصوص مدافعان بلند شده و جای شجاع را در پرسپولیس گرفته و به سر زن اول تیم خط حمله سرخپوشان مبدل شود . البته در بازی با سایپا او در یک صحنه هوایی حضور داشت که حضورش نیز موفق بود اما در کل نتوانست نمره قابل قبولی در بگیرد و اگر در ادامه نتواند تغییری در روند بازیهای خود ایجاد کند ٬ یحیی باید فکری اساسی برای این خط مهم که تاثیری مستقیم در موفقیت های تیمش دارد بکند.

***

همانطور که انتظار می رفت یحیی از زوج وحید امیری – عبدی در خط حمله تیشم برابر سایپا استفاده کرد. وحید امیری که اواخر فصل گذشته بار دیگر به جمع سرخپوشان اضافه شد در لیگ قهرمانان( بازی با النصر) نیز در کنار عبدی در خط حمله پرسپولیس به میدان رفته بود.امیری در زمان برانکو نیز بخشی از خط حمله سرخپوشان بود .اما باوجودی که او بازیکن مستعد ٬سخت کوش و پرتلاشی است که همواره حضوری پر رنگ در بازیهای پرسپولیس دارد و با دوندگی های بی امان خود موقعیت های زیادی برای تیم رقم می زند٬ نسبت به عبدی یک خط عقب تر بازی می کند و این فشار های خط حمله را روی دوش عبدی جوان می گذارد. بازیکنی که ثابت کرده بسیار فرصت طلب و زیرک است اما نمی توان این مسئله را نادیده گرفت که خیلی با تجربه نیست و عدم پختگی او می تواند کارش را به تنهایی در خط حمله سخت کند و نیاز به زوجی قدرتمند در کنار خود دارد حال آنکه با وجود محرومیت آل کثیر دست یحیی برای پوشش خط حمله بسته است. هرچند که آرمان رضایی نیز در این خط می تواند کمک کند اما در بازیهای گذشته نشان داده که یحیی هنوز خیلی نمی تواند روی او حساب باز کند و این بازیکن زمان بیشتری لازم دارد برای اثبات توانایی هایش زمانی که البته می تواند به دلیل ضعف های خط حمله برای یحیی و شاگردانش گران تمام شود

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار