کد خبر: 1026258
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
نبرد پپ و کلوپ در بازی قهرمانان
سومین روز از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر انگلستان در حالی امشب با برگزاری چهار دیدار پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین بازی، دو تیم مدعی منچسترسیتی و لیورپول به مصاف هم می‌روند.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: منچسترسیتی با وجود هزینه‌های بسیار فصل قبل دستش از جام کوتاه ماند و موفق به هت‌تریک قهرمانی نشد تا شاگردان کلوپ این موفقیت را جشن بگیرند و حالا قهرمانان لیگ برتر که این فصل نیز جزو مدعیان اصلی هستند باید با هم مصاف دهند و همین دلیل کافی است تا اگرچه امشب آرسنال – استون ویلا، لسترسیتی – ولورهمپتون و وست‌برومویچ -تاتنهام نیز بازی دارند، اما همه نگاه‌ها به مصاف منچسترسیتی با لیورپول باشد. مصافی که در واقع دوئل پپ و کلوپ است. مربیانی که اگرچه یکی تیمش در رده دوم قرار دارد و دیگری در جایگاه دهم جدول، اما هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند و آن قهرمانی است.

همه آرا باید شمارش شود

پپ تأکید دارد که تنها این مسابقه نیست که تکلیف قهرمانی این فصل را روشن خواهد کرد و تیمش باید در تمام بازی‌های سال امتیازات لازم را کسب کند: «بازی با لیورپول بسیار مهم است، ولی مانند انتخابات امریکاست. تمام بازی‌ها مثل آرا باید شمرده شود و اهمیت دارد. ما دیدار‌های زیادی در پیش خواهیم داشت.» کلوپ هم البته بر این باور است که قهرمان لیگ برتر انگلیس در این تک‌مسابقه مشخص نمی‌شود و تیم‌های سطح بالای زیادی در لیگ برتر حضور دارند که اگرچه در مقطع کنونی همه آن‌ها به کسب سهمیه فکر می‌کنند، اما در زمان مقتضی نوبت به فکر کردن به قهرمانی هم خواهد رسید.

صدالبته که حق با پپ و کلوپ است و تنها سه امتیاز این بازی نمی‌تواند ضامن قهرمانی در لیگ برتر باشد، اما آنچه مسلم است اینکه نفرات اول نیمکت دو تیم سعی دارند بیشتر با به زبان آوردن این جملات جو را آرام کنند تا شاگردان‌شان با آرامش و به دور از هر تنش هیجانی منفی راهی میدان شوند که این تنها راه کسب هر سه امتیاز این بازی حساس است.

بازی در خانه من‌سیتی سخت‌ترین کار دنیاست

مدافع عنوان قهرمانی که اتفاقاً این فصل هم شروع خوبی داشته و از همان هفته‌های نخست چهره یک تیم مدعی را از خود به نمایش گذاشته و از هفت بازی که پشت سر گذاشته؛ پنج پیروزی، یک برد و یک باخت کسب کرده است، آن هم با ۱۷ گل زده و ۱۵ گل خورده که به طور مساوی می‌شود بیش از دو گل در هر بازی که این برای خط دفاعی تیمی که مدعی کسب عنوان قهرمانی است، آمار جالب توجهی نمی‌تواند باشد، چراکه از شکننده بودن خط دفاع این تیم برابر تیم‌هایی که از خط حمله خوبی بهره می‌برند خبر می‌دهد. هرچند که تا به اینجای کار خط حمله قرمز‌ها توانسته جور خط دفاع را بکشد و گلزنی‌های خوبی هم داشته که پنج برد نتیجه آن بوده، اما همین تفاضل گل کمتر و ضعف خط دفاعی باعث شده تا قرمز‌ها در جایگاه دوم باشند و ساوتهمپتون صدرنشین. جایگاهی که البته با پیروزی یا حتی تساوی مقابل یاران پپ بار دیگر از آن شاگردان کلوپ می‌شود. موفقیتی که کسب آن خیلی ساده نیست و کلوپ نیز به آن تأکید ویژه‌ای دارد: «تقابل سختی با سیتی داریم. اوضاع هیچ شباهتی به مسابقات فصول گذشته ندارد. به همین دلیل من آماده‌ترین بازیکنانم را برای دیدار مقابل منچسترسیتی به زمین می‌فرستم.»

هر تیمی مقابل لیورپول زجر می‌کشد

در واقع همانطور که کلوپ هم تأکید می‌کند، نمی‌توان فریب حضور منچسترسیتی در رده دهم جدول را خورد. شاگردان پپ که بعد از دو قهرمانی پیاپی فصل گذشته دست‌شان از جام کوتاه ماند، امسال هم هزینه‌های هنگفتی کردند برای بالا بردن جام قهرمانی و حتی در فصل نقل و انتقالات که مسی بر طبل جدایی از جمع آبی‌واناری‌ها می‌کوبید یکی از احتمالات حضور او در جمع شاگردان پپ بود که این پرونده مثل سال‌های قبل به سرانجام نرسید تا من‌سیتی باز هم بدون برآورده شدن یکی از آرزو‌های خود (جذب مسی) لیگ برتر را آغاز کند. رقابت‌هایی که هدف‌گذاری آن این‌بار هم کسب عنوان قهرمانی است، اما شاگردان پپ هنوز برای دستیابی به این مهم راه درازی در پیش دارند، چراکه از شش بازی گذشته خود سه برد، دو مساوی و یک باخت در کارنامه دارند و با چنین نتایجی و حضور در رده دهم جدول نمی‌توانند در جمع مدعیان قهرمانی جای بگیرند. با این حال این تیم با هفت گل خورده نشان داده که حریفان به سادگی نمی‌توانند از سد آن بگذرند و در ادامه رقابت‌های لیگ می‌تواند با هماهنگی بیشتر به جایگاهی به مراتب بهتر دست یابد. اما آنچه مسلم است کسب پیروزی برابر یاران کلوپ می‌تواند تأثیر قابل توجهی نه تنها در جایگاه سیتی در جدول رده‌بندی که در روحیه و انگیزه‌های این تیم و روند نتیجه‌گیری آن داشته باشد و این همان چیزی است که پپ نیز بر آن تأکید دارد: «بسیار زیباست که مقابل بهترین تیم ممکن بازی کنیم. سال قبل لیورپول تیم بهتری بود و آن‌ها زمان زیادی فوق‌العاده عمل کردند. لیورپول یک مربی خارق‌العاده دارد و همیشه بازی با آن‌ها زیباست و به ما کمک می‌کند که پیشرفت کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار