کد خبر: 1026215
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
رییس فدراسیون کبدی
کرونا را بهانه‌ای برای تعطیلی و خانه نشینی قرار نداده بلکه لباس کار پوشیده و برای تعمیر و بهسازی خوابگاه ملی پوشان و همچنین آماده سازی کمپ بزرگ ساحلی در مجموعه ورزشی بعثت آستین همت بالا زده تا یک مجموعه نسبتا خوب و آبرومند در حد نام ملی پوشان کبدی داشته باشند و هزینه‌هایی که بابت تشکیل اردو‌ها به هتل المپیک و یا سایر جا‌ها می‌دهند را خرج اردو‌ها و خود ملی پوشان کنند.
وحید صابری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: الان نزدیک دو ماه است که رییس فدراسیون و دو سه نفر از همکارانش صبح به مجموعه بعثت می‌روند و شب با کارگران به خانه هایشان.
تقریبا کار‌های اصولی آن به پایان رسیده و در بازدیدی که ۵ شنبه گذشته از مجموعه بعثت داشتم از این همه شور و شوق و علاقمندی رییس فدراسیون کبدی و همکارانش به کار و تلاش لذت بردم.
دوست نداشت عکس بگیرم یا مطلبی بنویسم، ولی گفتم به ایشان که تظاهر و ریاکاری با کاری که شما در پیش گرفته اید خیلی متفاوت است.
یک مسئولی در روز انتقال خون روی تخت دراز می‌کشد و بدون آنکه خونی اهدا کند چندتا عکس می‌گیرد و وقتی اتفاقی گزارشگر تلویزیون ملافه را کنار می‌زند گند کار در می‌آید و یکی هم به طور ناشناس هفته‌ای یکبار به چندتا قصابی که شناخت کامل دارد می‌رود و براساس حساب‌های دفتری جناب قصاب کارت می‌کشد و می‌گوید افرادی که خودت می‌دانی اگر ۲۰ هزار تومن گوشت می‌خواهند یک کیلو بده و بگو نذری است.
عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی که به گفته خودش از بچگی کار کرده و بنایی و کار کشاورزی و باغداری وهر کار سختی که بوده را انجام داده و درس هم خوانده تا الان به عنوان جوان‌ترین رییس فدراسیون و البته موفق‌ترین فدراسیون شناخته شود، می‌گوید: من نمی‌توانم بیکار باشم. کلافه می‌شوم. با همکاران فکر کردیم که در این شرایط سخت کرونا چه کاری کنیم که مفید باشد.
خیلی وقت بود به فکر بازسازی خوابگاه بعثت بودیم. این خوابگاه در شان ملی پوشان نبود. در شان ورزشکاران هم نبود. نشتسیم و سبک و سنگین کردیم و یک طرح کلی و اصولی براساس داشته هایمان پیاده کردیم و تقریبا وقتی آماده شود می‌توان اذعان کرد که جزو بهترین خوابگاه‌های ورزشی در ایران است.
اینکه خود من اینجا هستم چند دلیل دارد. وقتی خود انسان سر کاری که شروع می‌کند حاضر باشد خیلی امور سرعت بیشتری می‌گیرد. این یک اصل علمی و روانی است.
من خودم هم دوست دارم. با کارگران و استاد کار‌های که همزمان چند کار را در دو سه گروه انجام می‌دهند دوست شدیم. احساس خوبی دارم و آن‌ها نیز از این همکاری ابراز رضایت می‌کنند.
باور کنید نمی‌توانم و خانواده اجازه نمی‌دهد وگرنه شب‌ها نیز همینجا می‌خوابم.
همزمان با خوابگه که ظرفیت استاندارد ۴۰ نفر را دارد ما کمپ دائمی کبدی ساحلی را آغاز کردیم و به صورت اساسی داریم درست می‌کنیم. این کمپ علاوه بر تمرینات بانوان و آقایان برای مسابقات مهم آسیایی هم مناسب است، چون ۴ زمین استاندارد درون آن تعبیه شده و سکو‌هایی با گنجایش ۲۰۰ تماشاگر که قابل افزایش هم هست احداث می‌کنیم.
رختکن و سرویس بهداشتی و دوش و جایگاه مسئولین را هم در حاشیه این زمین محصور در نظر گرفته ایم که تا یکماه آینده آماده می‌شود و در صورتی که این دو فضا یعنی کمپ ساحلی و خوابگاه آماده شود نفس راحتی خواهیم کشید.
اورسجی گفت: مسابقات ساحلی آسیا فروردین ماه در چین قرار است برگزار شود و اردو‌های تیم‌های ملی بانوان و آقایان از هم اکنون باید آغاز شود.
از هفته آینده با فر اخوانی نفرات مود نظر که توسط کمیته فنی انتخاب شده اند ۴۰ نفر در رده بانوان و ۴۰ نفر هم برای آقایان به اردو خواهند آمد تا نفرات اصلی توسط کادر فنی انتخاب شوند.
تمامی پروتکل‌های ستاد ملی کرونا نیز در اردو‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت و خیلی شرایط سفت و سختی بر اردو‌ها حاکم است، چون سلامتی تک تک افراد برایمان اهمیت دارد.
اورسجی که در حین بنایی از این طرف مجموعه به آنطرف می‌رود با ما گفتگو می‌کرد در پایان گفت: کار‌های اولیه و نهایی اختصاص یک کمپ دائمی در تهران به فدراسیون کبدی انجام شده و وزارت ورزش قول مساعد داده تا این مهم اتفاق بیفتد.
ما در صورتی که یک کمپ دائمی داشته باشیم هم در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد شد و هم میزبانی مسابقات مهم آسیایی و جهانی را می‌توانیم بر عهده بگیریم. از آقای وزیر تقاضا دارم که برای تخصیص این فضا جهت تاسیس کمپ دائمی تیم‌های ملی کبدی دستور تسریع بفرمایند تا این یادگاری برای همیشه تاریخ ورزش بنام ایشان باقی بماند همانطور که افتخار کسب اولین طلای تیمی بانوان توسط تیم ملی کبدی بانوان ایران در جاکارتا در زمان وزارت آقای سلطانی فر بود ما دوست داریم که تخصیص خانه کبدی هم در زمان مدیریت وی انجام شود.
گرد و خاک از لباسش می‌تکاند و در محوطه باز مجموعه بعثت و در هوای نسبتا سرد غروب پاییزی ما را به یک فنجان چای داغ آتشی دعوت می‌کند و انگار که خانه خودش را تعمیر کرده در حالیکه برق شادی در چشمانش هست به خوابگاه نگاه می‌کند و می‌گوید: همه چیز در مملکت داریم فقط کمی دلسوزی و نگهداری می‌خواهد. انشالله بتوانیم در مدتی که مسئولیت داریم امانت دار خوبی برای ورزش کشور باشیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار