کد خبر: 1026206
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
عضو شورای‌عالی کانون صرافان از روند کاهشی بازار ارز در هفته آینده خبر داد و دوباره به مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در این بازار و به خطر افتادن سرمایه آن‌ها هشدار داد.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: کامران سلطانی‌زاده با بیان این مطلب درباره کاهش نرخ ارز از روز پنج شنبه و روند این بازار، اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های هفته گذشته و افزایش تزریق ارز توسط بانک مرکزی در سامانه نیما و بازار متشکل ارزی، روند کاهشی این بازار قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: همچنین اتفاقات جهانی همسو با سیاست‌های بانک مرکزی نیز عاملی دیگر برای کاهش نرخ‌ها در این بازار بود. شاهد هستیم که از روز‌های گذشته با توجه به رخداد‌های سیاسی در جهان و روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روند کاهش قیمت ارز شدت بیشتری یافت.

عضو شورایعالی کانون صرافان ادامه داد: بر همین اساس از روز پنج شنبه قیمت دلار و یورو حدود ۴ هزار تومان کاهش یافت و موجب شد تا بسیاری از ترس کاهش بیشتر این نرخ، فروشنده شوند. همچنین صرافان نیز تمایلی برای خرید ندارند. البته باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از شرکت‌ها به دلیل نیمه تعطیل بودن پنج شنبه، امکان فروش ارز خود را نداشتند که بی شک با ورود آن‌ها به بازار نیز شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در این بازار خواهیم بود.

سلطانی زاده درباره روند بازار پیش بینی کرد: در صورت ادامه این شرایط و همچنین ادامه تزریق ارز از سوی بانک مرکزی به سامانه نیما و بازار متشکل ارزی، شاهد افت بیشتر قیمت‌ها و تا رسیدن به نقطه تعادلی خواهیم بود.

وی با هشدار دوباره به مردم به منظور عدم ورود به این بازار با هدف سرمایه گذاری، گفت: به مراتب از سوی رییس کل بانک مرکزی نسبت به عدم ورود به این بازار و به خطر افتادن سرمایه مردم در بازار ارز، هشدار‌هایی داده شده بود و همانطور که در دو روز اخیر شاهد هستیم، نرخ‌ها روند کاهشی داشته که بی شک اگر مردم بدون تخصص و صرفا با سودای کسب سود وارد این بازار شوند، متضرر خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار