کد خبر: 1026192
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در دیدار با هیاتی عالی رتبه از حمل و نقل و گردشگری عراق از طرح استان برای زیارت گروهی زائرین با حفظ پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.
محمدصادق براتی در دیدار با مدیر و رئیس کل حمل و نقل گردشگری کشور عراق یکی از افتخارات ایران را میزبانی از زائرین عراقی دانست و اظهار کرد: زیارت و دریافت خدمات سلامت، علت اصلی سفر زائرین به استان خراسان رضوی است.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی به شیوع بیماری کرونا و ایجاد مشکلات جدی برای دو کشور در حوزه گردشگری مذهبی و سلامت اشاره کرد و گفت: کاهش تردد زائرین یکی از مشکلات بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود حل شده است.
وی از طرح استانداری خراسان رضوی برای از سرگیری سفرهای زیارتی گفت و یادآور شد: با توجه به شرایط حاصل از شیوع بیماری کرونا، به دنبال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائرین عراقی در قالب زیارت گروهی مطابق با پروتکلهای بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم.
براتی نسبت به تضمین امنیت سلامت زائرین و مجاورین در این طرح ابراز امیدواری کرد و گفت: باید واسطه‌گری‌های موجود در این عرصه که باعث نارضایتی زائرین هست، قطع شود و این امر مستلزم انعقاد تفاهم‌نامه‌های اجرایی بین دو کشور است.
در این دیدار رئیس کل حمل و نقل و گردشگری عراق نیز یکی از مشکلات اساسی زائرین عراقی را موضوع اخذ ویزای درمانی از کنسولگری‌های ایران در عراق دانست و گفت: با توجه به شرایط حاصله از بیماری کرونا موضوع سخت‌تر و نیازمند نگاه تسهیل‌گرایانه از سوی جمهوری اسلامی ایران است.
السید عامری بر افزایش تعاملات در خصوص نحوه ارائه خدمات حمل و نقل و ویزا به زائرین و گردشگران سلامت کشور تاکید کرد و گفت: نیاز است بین دو کشور تفاهمات لازم در خصوص نحوه اخذ تست غربالگری از زائرین نیز صورت پذیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار