کد خبر: 1026191
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
روزنامه چاپ جمهوری آذربایجان ضمن انتقاد از اظهارات بی اساس یک نماینده پارلمان این کشور خطاب به وی نوشت: به راستی شما چه کسی هستید و به چه کسی خدمت می‌کنید؟ نماینده این ملت هستید، یا موجب تحقیر؟
سرویس بین الملل جوان آنلاین:‌ در پی اظهارات بی اساس «بهروز محرم اف» نماینده پارلمان ملی آذربایجان علیه جمهوری اسلامی ایران، روزنامه ینی مساوات چاپ جمهوری آذربایجان در مطلبی از این اظهارات به شدت انتقاد کرد.

در این مطلب خطاب به نماینده مزبور آمده است: به راستی شما چه کسی هستید و به چه کسی خدمت می‌کنید؟ نماینده این ملت هستید یا موجب تحقیر؟ 

این روزنامه می‌افزاید: محرم اف یا از دانش و فکر کافی برای مسئولیتی که در آن قرار گرفته برخوردار نیست، یا به صورت هدفمند به منافع ملی حمله می‌کند. یک نماینده باید دستورکار کشور را می‌دانست و حداقل یکی از ۲۵ مصاحبه رئیس جمهور با رسانه‌های خارجی را می خواند وقتی می‌گویند ایران، روسیه، ترکیه و گرجستان از اهداف عادلانه آذربایجان حمایت می‌کنند. وی درکی از منافع ملی ندارد.

در این مطلب آمده است: سوال اینجاست که آیا بهروز محرم اف عمدا علیه منافع کشور خرابکاری می‌کند یا سطح هوش او همین است؟ به بهروز محرف اف توصیه می‌کنیم جایی که هستید، بنشینید و اصلا صحبت نکنید، زیرا وقتی دهان خود را باز می‌کنید به ساختمانی که در آن نشسته‌اید، توهین می‌کنید.

به دنبال اظهارات بی مایه، سطحی و بی اساس یکی از نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان، «حکمت حاجی اف» دستیار رئیس جمهور آذربایجان روز (جمعه) در گفت‌وگویی تلفنی با سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن رد این اظهارات و اعلام برائت از آن گفت: تذکرات جدی و لازم به این فرد داده شده و موضع جمهوری آذربایجان قدردانی از حمایت ها و مواضع صادقانه و عادلانه کشور دوست، برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران در بحران و جنگ قره باغ است.

وی افزود: همانطور که قبلا اعلام کردیم همه مقامات عالی آذربایجان از موضع سازنده و عادلانه رهبر عالی ایران حضرت آیت الله خامنه ای خشنود هستند و آن را توأم با حسن نیت و سازنده می‌دانند و سخنان این نماینده به هیچ وجه موضع دولت و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان نیست. 

به گزارش فارس، مقام معظم رهبری روز (سه شنبه) ۱۳ آبان ماه در بیاناتی به جنگ اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این موضوع حادثه‌ای تلخ و تهدید کننده امنیت منطقه است، گفتند: این درگیری نظامی باید هرچه زودتر تمام شود؛ البته همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان که به‌وسیله ارمنستان تصرف شده باید آزاد شود و به آذربایجان برگردد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم حفظ امنیت ارامنه در این سرزمین‌ها و رعایت مرزهای بین‌المللی از جانب دو طرف را نیز مورد تأکید قرار دادند و افزودند: تروریست‌هایی که براساس گزارش‌های قابل اطمینان وارد منطقه شده‌اند، نباید به هیچ‌ وجه نزدیک مرز ایران شوند و اگر آنها نزدیک مرز شوند، قطعاً برخورد قاطع خواهد شد.

گفتنی است، فرمایشات رهبر معظم انقلاب با واکنش مثبت مقامات باکو  مواجه شد و وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای، قدردانی کرد. 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار