کد خبر: 1026108
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
رونمایی از مستندی با موضوع ارسال نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا
خردادماه امسال بود که نفتکش‌های ایرانی بی‌توجه به تهدید‌های دولت امریکا، از مسیر اقیانوس اطلس عبور کردند و محموله‌های بنزین را به ونزوئلا رساندند. ماجرای این اتفاق بزرگ تاریخی بعد از گذشت نزدیک به پنج ماه در قالب یک فیلم مستند به نام «خون و نفت» تولید و رونمایی شد.
محمدصادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مستند «خون و نفت» به کارگردانی مصطفی شوقی، به اتفاقاتی می‌پردازد که کمتر در ماجرای فروش بنزین به ونزوئلا و عبور نفتکش‌های ایرانی از سد تهدید دولت ترامپ به آن‌ها پرداخته شده است.

شوقی در مراسم رونمایی از مستند «خون و نفت» گفت: این مستند درباره یک افتخار بزرگ برای ایران و آن هم به مقصد رسیدن نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا بدون کوچک‌ترین آسیبی ساخته شده است. در ساختن این مستند دو نفر نقش تعیین‌کننده داشتند؛ اول رستم قاسمی که عملاً قهرمان این قصه و ماجراست و نفر دوم هم احسان محمدحسنی است که ایده ساخته شدن این مستند متعلق به او بود و در کنار این دو نفر نیز باید از مهدی مطهر به عنوان تهیه‌کننده کار تشکر کنم که «خون و نفت» هفتمین تجربه مشترک ما محسوب می‌شود.

کارگردان «خون و نفت» درباره لزوم برگزاری مراسم رونمایی از این مستند در شرایط فعلی بیان داشت: به دلیل ضرورت، نیاز بود مراسم رونمایی این مستند در چنین شرایطی برگزار شود، چراکه «خون و نفت» درباره ماجرایی است که حداقل برای ما ایرانی‌ها در میان انبوه اخبار بد و ناگوار هشت و ۹ ماه اخیر خیلی مورد توجه قرار نگرفته و این خبر خیلی خوب در میان حجم عظیمی از اخبار بد و ناگوار گم شد.

در این مراسم قاسمی، وزیر سابق نفت و شخصیت محوری مستند «خون و نفت» در سخنانی با اشاره به واقعه انفجار نفتکش امریکایی «بریجتون» در دوره جنگ تحمیلی گفت: باور کردنی نبود که امریکایی‌ها با آن همه تکنولوژی و هیبت وارد خلیج فارس شوند و ما جرئت کنیم و کشتی «بریجتون» را منفجر کنیم، اما این اتفاق افتاد و شما سرنوشت بریجتون در خلیج فارس را با سرنوشت نفتکش‌های ایرانی در دریای کارائیب مقایسه کنید. ما امروز فرسنگ‌ها دورتر از خلیج فارس و در دریای کارائیب حضور پیدا کردیم و با وجود آنکه رئیس‌جمهور امریکا شخصاً ما را تهدید کرد که نمی‌گذاریم کشتی‌های ایرانی وارد ونزوئلا شوند و حتی ناو امریکایی هم به سمت کشتی‌هایمان حرکت کرد، اما با وجود تمام تهدید‌ها هرگز جرئت هیچ عکس‌العملی را نداشتند و محموله ما با اقتدار کامل وارد ونزوئلا شد که در «خون و نفت» هم این اقتدار به تصویر کشیده است.

مستند «خون و نفت» از تولیدات خانه مستند، روز ۱۴ آبان‌ماه در مراسمی در نخلستان اوج رونمایی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار