کد خبر: 1026103
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸
اگرچه تا لحظه تنظیم این گزارش دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان کرسی‌های بیشتری را در مقایسه با جمهوریخواهان به خود اختصاص داده‌اند، اما با مشخص نشدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، همچنان وضعیت کنگره و به تبع آن آینده مجلس نمایندگان و سنا نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان امریکا و ۳۵کرسی سنا از ۱۰۰ کرسی آن در روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) به رأی گذاشته شدند و دموکرات‌ها امیدوارند که در هر دو مجلس بتوانند پیروزی را از آن خود کنند. در مجلس نمایندگان هر حزبی که ۲۱۸ کرسی را به دست آورد دارای اکثریت خواهد بود. نتایج انتخابات کنگره حاکی از آن است که سهم دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ۲۰۸ کرسی و سهم جمهوریخواهان نیز ۱۹۳ کرسی است. در سنا نیز تاکنون هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه سهم برابر ۴۸ کرسی را از آن خود کرده‌اند.

در انتخابات امسال، الکسندریا اوکاسیو کورتز از نیویورک، ایلهان عمر از مینه‌سوتا، آیانا پریسلی از ماساچوست و رشیده طلیب از میشیگان، که همه از اقلیت‌های قومی و مذهبی هستند و درگیری‌های لفظی رئیس‌جمهوری امریکا با آن‌ها بار‌ها خبرساز شده بود، چهار نامزد زن مشهور دموکرات و از منتقدان سرسخت ترامپ هستند که موفق شدند کرسی‌های خود را در مجلس نمایندگان حفظ کنند.

استفانی بایس (اسدی) نیز به عنوان نخستین امریکایی ایرانی‌تبار توانست به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه از منطقه پنجم انتخاباتی ایالت اوکلاهما به مجلس نمایندگان راه یابد. بایس در سال ۲۰۲۰ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه برای تعیین نامزد جمهوریخواهان در این منطقه پیروز شد و در ۳ نوامبر ۲۰۲۰ توانست کندرا هورن، نماینده دموکرات فعلی این منطقه را با فاصله زیاد شکست دهد و به عنوان نخستین امریکایی ایرانی‌تبار وارد مجلس نمایندگان شود. اگر جو بایدن، نامزد دموکرات در این انتخابات پیروز شود، کامالا هریس، معاون او مجبور به کناره‌گیری از سمت خود به عنوان سناتور ایالت کالیفرنیا می‌شود. در این صورت، گوین نیوسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا جانشین کامالا هریس را تعیین خواهد کرد. فردی که نیوسام او را معرفی می‌کند، دو سال باقی مانده از دوره سناتوری کامالا هریس را به پایان خواهد برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار