کد خبر: 1026101
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
«سرگئی نارشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه گفت که اطلاعات کاملی را در مورد انتقال تروریست‌های خارجی به قره‌باغ و فعالیت آن‌ها در این منطقه از شرکای خارجی دریافت کرده‌ایم.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، نارشکین روز جمعه به ریانووستی گفت: اطلاعات دقیق در مورد شرکت تروریست‌ها و ستیزه‌جویان از سوریه در جنگ‌های قره‌باغ را سرویس اطلاعات خارجی روسیه از جمله از شرکای خود در سازمان‌های اطلاعاتی کشور‌های خاورمیانه کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد اطلاعاتی که سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این مورد از شرکای خود در خاورمیانه کسب کرده، دقیق است.

نارشکین افزود: این اطلاعات (فعالیت تروریست‌های انتقال یافته از سوریه به قره‌باغ) را از شماری از کشورها، از منابع مختلف و شرکای خود و سرویس‌های همکار با روسیه در خاورمیانه دریافت کرده‌ایم.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه همچنین از نشانه‌های فعالیت سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه در مناقشه قره‌باغ خبر داد. نارشکین گفت: ما شاهد فعالیت سازمان اطلاعاتی ترکیه در قره‌باغ و وجود نشانه‌هایی از فعالیت آن در این منطقه هستیم.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز به تازگی گفت که شمار تروریست‌ها و ستیزه‌جویان خارجی از خاورمیانه در منطقه قره‌باغ به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

لاوروف پیش‌تر در گفتگو با روزنامه کامرسانت چاپ مسکو اعلام کرد که روسیه از بازیگران خارجی می‌خواهد از امکانات خود استفاده کنند تا از انتقال مزدوران و تروریست‌ها از کشور‌های خاورمیانه به قره‌باغ که شمارشان به ۲ هزار نفر می‌رسد، جلوگیری کنند.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد که بدیهی است ما نگران بین المللی شدن مسئله قره باغ و جذب ستیزه جویان از منطقه خاورمیانه به این مناقشه هستیم و بار‌ها از بازیگران خارجی خواستیم که برای جلوگیری از انتقال تروریست‌ها به قره باغ و شرکت آن‌ها در این مناقشه تلاش کنند.

درگیری‌های نظامی میان نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ششم مهر ماه گذشته آغاز شده است و با وجود این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد. در آخرین تحولات، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده است محور‌های «آقدره»، «آقدام»، «خوجاوند و قبادلی» همچنان نیرو‌های ارمنستان در این محور‌ها متحمل تلفات شده و در برابر حملات نیرو‌های جمهوری آذربایجان عقب نشینی کرده‏اند.

نیرو‌های ارمنستان همچنین مستقر در محور قبادلی – لاچین نتوانستند در برابر حملات موشکی و توپخانه‌ای نیرو‌های آذربایجان مقاومت کنند و با ترک مواضع خود، فرار کردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین درباره آتش سوزی مهیب در یکی از انبار‌های سلاح بر اثر انفجار مهمات در حین بارگیری به کامیون‌ها در نزدیکی شهر «خانکندی» مرکز قره باغ کوهستانی خبر داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار