کد خبر: 1026098
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۶
جهان و مشخصاً متحدان امریکا خود را آماده پیامد‌های چرخش قطب‌نمای کاخ سفید به دموکرات‌ها می‏کنند. اما ساده‌لوحانی که در ایران تنها راه نجات کشور را تغییر در کاخ سفید می‏دانند، باید به سخنان یک سناتور روس توجه کنند که ضمن بعید ندانستن بازگشت بایدن به برجام، نرم شدن سیاست کلی امریکا در مورد تهران را از آن جهت که اسرائیل شریک راهبردی امریکا در منطقه باقی می‌ماند، بعید دانسته است. جالب اینکه فرانسوی‏‌ها در واکنش به تغییرات کاخ سفید ضمن اظهار امیدواری به احیای روابط فراآتلانتیکی (دو سوی اقیانوس اطلس) در دوران بایدن البته تصریح کرده‏اند که اروپا دیگر آن شریک ساده‌لوح سابق نخواهد بود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، کنستانتین کاساچوف، رئیس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) روز پنج شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی «ومستا ار اف» در مورد امکان بازگشت امریکا به برجام پس از پیروزی بایدن افزود: بله این احتمال ممکن است به وقوع بپیوندد. معامله هسته‌ای با ایران، ایده و اقدام اجرا شده از سوی باراک اوباما (رئیس‌جمهور سابق امریکا) است.

کاساچوف ضمن آنکه نرم‌تر شدن نسبی سیاست امریکا را بعید ندانست، در همین حال خاطرنشان کرد که سیاست کلی امریکا در مورد تهران بعید است که نرم شود، زیرا اسرائیل شریک راهبردی امریکا در منطقه باقی می‌ماند و مقام‌های اسرائیلی تلاش می‌کنند امریکا را وادار کنند که به ایران فشار وارد بیاورد.

در تل‌آویو هم، البته باید نگران باشد البته درباره سرنوشت حزب و نه موجودیت یا توان این رژیم چنان که عضو ارشد ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی ضمن قدردانی از موضع نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در حمایت از تل‌آویو گفت: «اگر بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا پیروز اعلام شود، باعث تسریع در انتخابات جدید در اسرائیل می‌شود.

این مقام ارشد که خواست نامش فاش نشود، در مصاحبه با «میدیا لاین» توضیح داد: «در کاخ سفید [ترامپ]به روی نتانیاهو باز است. اما او دیگر چنین روابط محکمی را با کاخ سفید بایدن نخواهد داشت. برای نتانیاهو راحت‌تر خواهد بود که [انتخاباتی برگزار کند و بعد از آن]ضمن داشتن کابینه‌ای راستگرای افراطی در مقایسه با کابینه میانه کنونی، با کاخ سفید بایدن تعامل داشته باشد.»

بر این اساس، عضو ارشد کابینه نتانیاهو که نماینده کنست نیز است، ادامه داد: «مسائل مربوط به فلسطینی‌ها در کرانه باختری، با وجود یک رئیس‌جمهور دموکرات [در امریکا]متفاوت خواهد بود. نتانیاهو از طریق یک کابینه راستگرای افراطی، با گفتن این جمله که «من میانه‌رو‌ترین فرد در این کابینه هستم، اما نمی‌توانم درخواست شما را انجام دهم» راحت‌تر می‌تواند با رئیس‌جمهوری دموکرات کنار بیاید.»

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» روز جمعه فاش کرده است برخی کشور‌های عربی از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات امریکا و احتمال بازگشت وی به توافق هسته‌ای با ایران و لغو تحریم‌های امریکا علیه این کشور بسیار نگران هستند و به علاوه به این جمع بندی رسیده‌اند که احتمال توقف روند عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و دولت‎های عربی هم وجود دارد.

در نهایت «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگو با «اروپا ۱» با یادآوری نگرش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا نسبت به «ناتو» که آن را «منسوخ» توصیف کرده بود، بیان داشت: ما دیگر به روز‌های خوب روابط فراآتلانتیک باز نخواهیم گشت. جهان چهار سال است که دگرگون شده و دیگر اروپا از ساده‌لوحی خود بیرون آمده و در حال تثبیت قدرت خود است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار