کد خبر: 1026089
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
شکست مدعیان گروه آخر لیگ قهرمانان اروپا شب تلخی را برای منچستریونایتد و پاری‌سن‌ژرمن در پایان دور رفت مرحله گروهی رقم زد. در حالی که بارسا و یوونتوس از سد حریفان‌شان گذشتند، اما باخت شیاطین سرخ و پاریسی‌ها معادلات را به هم ریخت.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در گروه‌های پنجم و ششم رقابت‌ها نتایج همانطور که انتظار می‌رفت رقم خورد. در گروه E، سویا ۳ بر ۲ کراسنودا را برد و چلسی هم با سه گل از سد رن گذشت تا آبی‌های استمفوردبریج همچنان صدرنشین بمانند و سویا هفت امتیازی با تفاضل کمتر در تعقیب چلسی باشد. تیم فرانک لمپارد که در جزیره اوضاع خوبی ندارد حالا با این برد به روز‌های بهتر می‌اندیشد. سرمربی چلسی با خوشحالی از بازیکنانش تعریف کرد: «از عملکرد تیمم لذت بردم. ما از هر لحاظ عملکرد خوبی در میدان داشتیم و باید به همین مسیر ادامه دهیم.»

دورتموند در بازی خارج از خانه کلوب بروژ را ۳ بر صفر مغلوب کرد تا صدرنشینی‌اش به خطر نیفتد. در عوض زنیت در سن‌پترزبورگ در حالی که باز هم سردار آزمون را در اختیار نداشت برتری خود را مقابل لاتزیو از دست داد و با تساوی یک‌- یک متوقف شد. تیم روسی اولین امتیازش را به دست آورد و لاتزیو هم پنج امتیازی شد.

رقابت بارسا و یووه برای قدرت‌نمایی همچنان ادامه دارد. بارسلونا در نیوکمپ ۲ بر یک دیناموکیف را از پیش‌رو برداشت و یوونتوس نیز ۴ بر یک از سد فرنتس واروش گذشت. کاتالان‌ها در شرایطی صدرنشینی خود و سه امتیاز اختلاف‌شان با بانوی پیر را حفظ کردند که پیروزی آن‌ها مقابل دینامو حرف و حدیث‌های زیادی در پی داشت. عملکرد ضعیف گریزمان از یک‌سو و قدم زدن مسی در زمین از سوی دیگر با انتقاد‌های زیادی روبه‌رو شده است. البته لئو در دقیقه پنج با ضربه پنالتی اولین گل بارسا را زد، ولی در ادامه بی‌انگیزگی‌اش در زمین مشهود بود و به گفته کومان اگر ترشتگن درون دروازه نمی‌درخشید، آبی‌و‌اناری‌ها هر سه امتیاز بازی را از دست می‌دادند. ضمن اینکه پیکه دیگر گلزن تیم نیز در پایان مسابقه به شدت عملکرد مدیریت باشگاه را زیر سؤال برد. رونالد کومان، سرمربی بارسلونا، اما در کنفرانس خبری تمام سعی‌اش را برای آرام نشان دادن اوضاع به کار گرفت: «ترشتگن بار دیگر ثابت کرد که چه دروازه‌بان بزرگی است. از نتیجه راضی هستم، ولی از شکل بازیمان در برخی دقایق خیر. خوش‌شانس بودیم که تراشتگن درون دروازه بود و ما را نجات داد. دینامو به اندازه کافی شانس‌های گلزنی داشت و باید از ترشتگن ممنون باشیم که اجازه نداد پیروزی را از دست بدهیم.  در مجموع شرایطمان در لیگ قهرمانان خوب است. سه بازی دور رفت را برده‌ایم و همه چیز مثبت به نظر می‌رسد. البته باید بهتر بازی کنیم، به خصوص در زمان‌هایی که توپ در اختیارمان نیست. هنوز جا برای پیشرفت داریم.»

پیرلو، سرمربی یونتوس به‌رغم برد پرگل تیمش بازیکنان خود را خودخواه خواند: «از نظر عملکرد می‌توانستیم شرایط بهتری در میدان داشته باشیم. شاید به خاطر از خودراضی بودن اشتباهات زیادی انجام دادیم؛ بنابراین باید پیشرفت کنیم. با بازیکنانم زیاد صحبت می‌کنم، اما آن‌ها وقتی در زمین هستند دیگر انتخاب با خودشان است. می‌توانستند خودخواهی و غرورشان را کم کرده و زودتر تکلیف حریف را روشن کنند.»

عجیب‌ترین نتایج به گروه H مربوط می‌شود، جایی که باشاک شهیر و لایپزیش با نتیجه مشابه ۲ بر یک به ترتیب من‌یونایتد و پی‌اس‌جی را مغلوب کردند!

قرمز‌های منچستر در شهر استانبول ضعیف‌تر از حد تصور ظاهر شدند تا اوله سولسشر در یک قدمی اخراج از منچستر قرار بگیرد. سرمربی قرمز‌ها ضعف‌های تیمش را پذیرفت: «عملکرد ما به اندازه کافی خوب نبود. در وهله اول باید بگویم ما به اندازه کافی خوب دفاع نکردیم که این اشتباهی غیرقابل بخشش است. وقتی در این زمین فوتبال بازی می‌کنید با واقعیت روبه‌رو می‌شوید. قرار نیست شما به صورت اتفاقی و شانسی در رقابت‌هایی مانند لیگ قهرمانان موفق به کسب سه امتیاز شوید.» پوچتینو گزینه اصلی جایگزینی سولسشر محسوب می‌شود.

دومین باخت اروپایی پاریسی‌ها مقابل تیم آلمانی رقم خورد، شکستی که توماس توخل، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن را در آستانه برکناری قرار داده است. البته او اصلاً نگران اخراج شدن نیست: «مطبوعات فرانسه دائم معتقدند شغل من در پاری‌سن‌ژرمن در خطر است. از روزی که آمده‌ام اوضاع همینطور بوده و من علتش را نمی‌دانم. این چیز‌ها روی کارم و کادر فنی تأثیری نمی‌گذارد. انتظار ما این نیست که همه بازی‌ها را ببریم. اگر در بازی برگشت در پارک‌دوپرنس لایپزیش را شکست بدهیم، وضعیت به کلی فرق خواهد کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار