کد خبر: 1026069
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
کارشناس مسائل سیاسی:
رهبر انقلاب در سال‌های اخیر چندین بار به موضوع «ایران قوی» اشاره کردند، زیرا اگر بخواهیم در مقابل تهدیدات مختلف مصونیت یابیم و قدرت مقابله داشته باشیم و دشمن را مأیوس کنیم، تنها راه این است که قوی شویم.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی در ارزیابی خود از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد سیاست خارجی و نتایج انتخابات امریکا گفت: خیلی کوتاه و صریح رهبر انقلاب فرمودند که موضع ما در مقابل رفت و آمد‌های رؤسای جمهور امریکا تغییر پیدا نمی‌کند. چه ترامپ و چه بایدن پیروز شوند سیاست جمهوری اسلامی تغییر نمی‌کند و هر کس رئیس جمهور امریکا بشود، روی سیاست ما تأثیری ندارد.

وی با طرح این پرسش که چرا سیاست خارجی ما در قبال رفت‌وآمد‌ها در کاخ سفید تغییر نمی‌یابد، تصریح کرد: علت این است که رفتار امریکا با جمهوری اسلامی تغییر پیدا نمی‌کند. تاریخ دولتمردان امریکا چه جمهوریخواه و چه دموکرات نشان می‌دهد که چه قبل و چه پس از انقلاب رفتار خبیثانه از موضع بالا به پایین، استکباری و بهره‌کشی بوده است. چون موضع و رفتار امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران و مردم کشورمان تغییر پیدا نمی‌کند. بنابراین، موضع ما نیز نسبت به آن‌ها تغییر نمی‌یابد.

فضائلی اضافه کرد: یک نکته قابل توجه در این بخش از فرمایش‌های رهبری این بود که دشمنی‌های امریکا با انقلاب اسلامی از طرف امریکا شروع شد. متأسفانه برخی شروع دشمنی‌های امریکا با ملت ایران را به تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان نسبت می‌دهند. بنابراین، اینجا تحریفی صورت می‌گیرد که این رفتار امریکا پس از تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاد. در حالی که سوابق و اسناد متعددی وجود دارد، از جمله اسنادی که در لانه جاسوسی است، کاملاً روشن می‌کند که امریکایی‌ها پیش از ماجرای تسخیر لانه جاسوسی دشمنی خود را با انقلاب شروع کرده بودند. امریکایی‌ها به اشکال مختلف با جمهوری اسلامی دشمنی کرده‌اند. کنگره امریکا مصوبه بسیار تندی علیه نحوه برخورد با باقیمانده رژیم شاهنشاهی نسبت به ایران داشت که این‌ها قبل از ماجرای لانه جاسوسی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: تحریک گروهک‌های ضد انقلاب در کردستان مربوط به چند روز پس از پیروزی انقلاب است و ربطی به تسخیر لانه جاسوسی ندارد. از همان ابتدای انقلاب آن‌ها با صدام ارتباطاتی برقرار کردند تا او را برای جنگ با ایران تحریک کنند. تمام این موارد مربوط به پیش از تسخیر لانه جاسوسی است. پس از موضوع تسخیر لانه جاسوسی امریکایی‌ها بحث قطع رابطه و تحریم را مطرح کردند که امام هم از این مسئله استقبال کرد.

فضائلی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در باره امنیت داخلی و خارجی و ارتباط این دو حوزه به همدیگر گفت: رهبر انقلاب امنیت خارجی را مستلزم توانمند بودن کشور در دفاع از خود دانستند. این بسیار مهم است که دشمن را از طمع دست اندازی به کشور دور کنیم و یک بازدارندگی نسبت به تهدیدات داشته باشیم و در بعد داخلی هم مجدداً موضوع نفوذ را مطرح کردند که سال‌های پیش به‌تفصیل در مورد این موضوع صحبت کردند و دستگاه‌های امنیت کشور موظف هستند که تهدید نفوذ را جدی بگیرند و با آن جدی‌تر برخورد کنند. رهبر معظم انقلاب فرمودند باید در حوزه فرهنگ بسیار هوشمندانه عمل کرد و باوجود اینکه اقدامات متعددی در بخش فرهنگ رخ می‌دهد، اما چون هوشمندانه انجام نمی‌شود آن ثمربخشی مورد نظر را ندارد. ایشان در سال‌های اخیر چندین بار به موضوع «ایران قوی» اشاره کردند، اگر بخواهیم در مقابل تهدیدات مختلف از جمله تهدید‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی، مصونیت پیدا کنیم و قدرت مقابله با این تهدیدات را داشته باشیم و دشمن را مأیوس و ناامید کنیم تنها راهش این است که قوی شویم.

فضائلی در پایان با تأکید بر این نکته که مؤلفه‌های این قوی شدن در داخل کشور است، اضافه کرد: اگرچه عوامل تهدید و فشار‌ها بعضاً در خارج است، لکن مؤلفه‌های قدرت در داخل کشور است که رهبر انقلاب در بیانات مختلف به آن اشاره کرده‌اند؛ از جمله منابع انسانی، ذخایر بسیار قوی انرژی، نفت و گاز تا معادن و سرمایه‌ای که در کشور وجود دارد، لکن یک مدیریت که حلقه اصلی برای پیوند دادن قدرت اقتصادی است، باید وجود داشته باشد تا کشور بتواند با قوت تهدیدات را لغو کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار