کد خبر: 1025978
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳
رئیس شورای راهبردی مرکز کارآفرینی و کسب و کار بانوان و خانواده:
دومین عصرانه «کارآفرینی بانوان» با موضوع مدیریت تعارض نقشها و معرفی دو بانوی کارآفرین نمونه؛ با حضور بانوان کارآفرین به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، در این وبینار فرشته امینی، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، ضمن بیان اینکه افزایش زنان تحصیل کرده و افزایش مهارت های بانوان هر روز باعث پررنگ تر شدن حضورشان در جامعه می شود خاطر نشان کرد: اغلب با این موضوع مواجه می شویم که مسئولیت‌های مادری و همسری مانع از حضور بانوان در جامعه و دنبال کردن علایق شان می شود.

وی افزود: در عین حال، مشکلی که همه ما با آن مواجه می شویم، این است که همیشه در حال ایجاد تعادل بین مسئولیت-های زندگی و مسئولیت های شغلی و کارآفرینی خودمان هستیم و از طرفی، بیشتر این چالش برای جامعه و برای خود خانم ها به وجود می‌آید که چگونه نقشهای مختلف شان را مدیریت کنند.

رئیس شورای راهبردی مرکز کارآفرینی و کسب و کار بانوان و خانواده، با بیان اینکه یک خانم شاغل با دو یا سه نقش مادری، همسری و شاغلی سر و کار دارد و این نقش ها گاهی در تضاد و تعارض با یکدیگر قرار می گیرند، افزود: وقتی زنان شاغل و کارآفرین را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که فضای آنها انتخابی است میان تعارض و هم افزایی، زنانگی و کارآفرینی، مادری و خلق ارزش و در نهایت، جایی میان عاشقی و کسب و کار. این بانوان جمع شده اند تا برای زندگی بهتر و تحول بهتر گام  بردارند.

 در ادامه، دکتر روناک عشقی، مدرس دانشگاه پیرامون موضوع «مدیریت تعارض نقشها با تاکید بر اهمیت زندگی شغلی و زندگی خانوادگی» به عنوان دو بخش عمده و لاینفک زندگی هر فرد گفت: واقعیت این است که ما نمی‌توانیم دو بخش را از یکدیگر جدا کنیم. در دنیای قدیم، خانم ها فقط یک نقش داشتند؛ یعنی نقش خانوادگی؛ اما در دنیای جدید حداقل در این قرن جدید خانم ها وارد فضای اشتغال شدهاند و این اقدام یک سری تعارض برای آنها ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر ایجاد استرس و کاهش بهزیستی روانشناختی در تعارض نقش شغلی و خانوادگی افزود: اول از همه باید واقع بین باشیم و کمال گرایی را کنار بگذاریم. ما نمی‌توانیم همه کارها را با هم انجام دهیم. ویژگی‌های آدم‌های کمال‌گرا عدم انعطاف است؛ یعنی به دلیل وجود چهارچوبها می‌خواهند کارها را فقط در همین چهارچوب ها انجام دهند؛ در صورتی که آدم موفق در جامعه امروز به خصوص وقتی می‌خواهد بین چند نقش تعادل ایجاد کند، در قدم اول به انعطاف نیاز دارد.

کارشناس خانواده صدا وسیما در رابطه با راهکارهای مدیریت تعارض نقش خاطر نشان کرد: واقع نگری و عدم کمال گرایی، مدیریت زمان، انعطاف پذیری، تفکیک فضای سیاه و سفیدِ کاری و خانوادگی، داشتن مهارت ذهن آگاهی، توجه به اهمیت نقش ابرازی و برون سپاری نقش ابزاری، مشارکت دادن همسر در امور خانواده و نظرخواهی از او، اولویت بندی ارزشها و اختصاص زمان و توان به ارزشهای اولویت دار، توجه به ویژگیهای زنانگی و تامین نیازهای جسمی و روحی خود، همچنین فراموش نکردن نقش مکمل بودن برای همسر، از مهمترین عوامل ایجاد تعادل بین نقشهای مختلف و مدیریت آنهاست.

پس از پرسش و پاسخ از سخنران عصرانه کارآفرینی؛ نسرین کاردانی ، کارآفرین نمونه حوزه صنایع دستی و رودوزی های سنتی، و صغری جعفری، کارآفرین نمونه حوزه کشاورزی و تولید زعفران، هر یک به معرفی و ارائه داستان کارآفرینی خود، همچنین بیان تجربه های زیست کاری برای حاضران در وبینار پرداختند.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر