کد خبر: 1025944
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: استفاده از آب دریا یک الزام است و با توجه به رشد مصرف آب در حوزه صنعت به سمت استفاده از آب دریا گام خواهیم برداشت.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: قاسم تقی‌زاده خامسی، صبح امروز در آئین افتتاح طرح انتقال آب به فلات مرکزی و بهره‌برداری از بزرگترین آب‌شیرین‌کن کشور که در قالب هفته بیست و هفتم پویش #هرهفتهالفب_ایران با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، با ذکر این نکته که ۹۷ درصد از منابع آبی در دریا قرار دارند، اظهار کرد: با توجه به کمبود آب شیرین، کشور‌ها با تکنولوژی مدرن برای استفاده بهینه از آب دریا اقدام می‌کنند؛ حتی کشور‌هایی که به اندازه کافی آب شیرین دارند به آب دریا به عنوان یک منبع نگاه می‌کنند.

وی استفاده از آب دریا را یک الزام دانست و عنوان کرد: با توجه به رشد مصرف آب در حوزه صنعت به سمت استفاده از آب دریا گام خواهیم برداشت.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهار کرد: آب‌شیرین‌کن «بندرعباس» هفتاد و دومین واحد نمک‌زدایی است که در ادامه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری می‌رسد.

تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه ۵۴ واحد آب‌شیرین‌کن در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید؛ تصریح کرد: ۲۳ واحد دیگر نیز تا پایان این دولت به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: در سال ۱۳۹۲ کشور تنها ۱۷ آب‌شیرین‌کن داشت که با اقدامات انجام شده در حال حاضر این تعداد به ۷۲ مورد رسیده است.

وی با اشاره به جمعیت ۸۰۰ هزار نفری بندرعباس و خمیر، گفت: آب‌شیرین‌کن «بندرعباس»، ۱۵ میلیون متر مکعب از نیاز آب شرب شهر بندرعباس و خمیر را تامین خواهد کرد. این ۱۵ میلیون متر مکعب به همراه بخشی از آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی، نیمی از نیاز آبی این دو منطقه را تامین می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ تمام ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های هرمزگان تنها هشت میلیون متر مکعب بود که تا پایان امسال این رقم به ۹۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار