کد خبر: 1025866
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
بیستمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بعد از تعویق یک هفته‌ای عصر جمعه با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود. رقابت‌هایی که هر ساله در مرداد‌ماه یا شهریور‌ماه استارت می‌خورد، اما امسال به دلیل شیوع کرونا پرونده آن با تأخیر و از ۱۶ آبان‌ماه باز می‌شود.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: رقابت‌های این فصل را قهرمان چهار دوره متوالی لیگ در مصاف با سایپا آغاز می‌کند. پرافتخارترین تیم رقابت‌های لیگ برتر با کسب شش جام، ساعت ۱۶:۳۰ عصر جمعه در نخستین گام به مصاف سایپا می‌رود، نارنجی‌پوشان تهرانی که سال‌هاست هدایت آن را ابراهیم صادقی به دست دارد. مربی جوانی که این فصل بسیاری از نفرات خود را از دست داده و با توجه به شکست چند روز قبل در دیدار دوستانه با بادران به نظر می‌رسد که هنوز به شرایط خوبی برای شروع رقابت‌های لیگ نرسیده و با وجود میزبانی در نخستین دیدار این فصل، کار سختی برابر مدافع عنوان قهرمانی دارد.

البته پرسپولیس هم شباهتی به تیم پرثبات سال‌های قبل ندارد و با جدایی نفراتی، چون بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، ترابی، علیپور، نادری و احمد‌زاده و اضافه شدن بازیکنانی، چون لک، سرلک، آل‌کثیر، آرمان رمضانی، احسان پهلوان، علی شجاعی و محمد شریفی به جمع دیگر نفرات تغییرات گسترده‌ای را تجربه کرده که نشان از تیمی متفاوت دارد. تیمی که باید دید کمافی السابق تشنه قهرمانی هست و می‌تواند امسال هم چهره یک مدعی را از خود به نمایش بگذارد یا با توجه به تغییرات فاحشی که داشته، لیگ را متفاوت از چهار سال گذشته آغاز و داستان تازه‌ای را برای هوادارانش بازگو می‌کند.

دفاع میانی و دغدغه یحیی

البته یحیی با این ترکیب متفاوت عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان داشته و همین مسئله می‌تواند نوید ادامه راه موفقیت‌آمیز گذشته را از سوی سرخپوشان بدهد. با وجود این یحیی این روز‌ها دغدغه‌های اساسی دارد که می‌تواند در روند نتیجه‌گیری این تیم تأثیر بسزایی داشته باشد. جدا از بحث مدیریتی و تغییراتی که صورت گرفته و محرومیت آل‌کثیر که تصور می‌شد بعد از سال‌ها مشکل عدم داشتن مهاجم ششدانگ را در پرسپولیس حل خواهد کرد، کمبود بازیکن در مرکز خط دفاع پرسپولیس هم معضل بزرگی است که قهرمان چهار دوره لیگ با آن دست و پنجه نرم می‌کند!

بعد از جدایی شجاع، سیدجلال حسینی و کنعانی‌زادگان مدافعان اصلی پرسپولیس هستند و جز آن‌ها تنها احسان حسینی ۲۲ ساله یک مدافع وسط تخصصی است که در طول سه سال حضورش در پرسپولیس تنها در پنج بازی به میدان رفته و اگرچه جدایی شجاع می‌تواند فرصتی برای او باشد، اما بدون تردید با توجه به عدم تجربه کافی یحیی نمی‌تواند خیلی روی این بازیکن حساب کند و در صورت مصدومیت یا محرومیت کنعانی‌زادگاه یا سیدجلال دست سرمربی پرسپولیس که با کمبود بازیکن در این خط روی نیمکت مواجه است به شدت در پوست گردو می‌ماند، چراکه نزدیک‌ترین نفرات برای استفاده در این پست میلاد سرلک و کمال کامیابی‌نیا هستند که پست اصلی‌شان هافبک دفاعی است و بدون تردید تفاوت‌های عمده پست آن‌ها مانع از آن می‌شود تا نقش یک دفاع میانی خوب را برای تیم یحیی بازی کنند.

با این حال، اما به نظر می‌رسد یحیی که روی مسائل روحی روانی تأکید بسیاری دارد در طول روز‌های گذشته سعی کرده با تقویت نقاط قوت تیمش این ضعف را پنهان کند تا با شروع رقابت‌های لیگ و سنجیدن عیار واقعی شاگردانش تصمیمی جدی در این راستا اتخاذ کند.

رویارویی رحمان رضایی و نکونام

همزمان با پرسپولیس، فولاد نیز در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. تیمی که فصل گذشته به سختی موفق به ادامه بقا در لیگ برتر شد و با دادن سکان هدایت خود به دست رحمان رضایی، امیدوار است همانند فولاد که با نکونام فصل گذشته با ایستادن بر سکوی سوم لیگ موفق به کسب جواز حضور در لیگ قهرمانان شد فصلی متفاوت را تجربه کند. رویارویی رحمان رضایی و نکونام، اما می‌تواند از جذابیت‌های هفته نخست لیگ باشد و مصافی دیدنی را در اصفهان به نمایش بگذارد، خصوصاً که فولادی‌ها این روز‌ها در آمادگی کامل بسر می‌برند و بازی‌های تدارکاتی خود را نیز با نتایجی پرگل پشت سر گذاشتند و این فصل نیز گویا قرار است در جمع مدعیان حضور داشته باشند.

مصاف نساجی با اراکی‌های تازه‌وارد

در دیگر بازی امروز نیز آلومینوم اراک، تیمی که تابستان امسال با هدایت رسول خطیبی موفق شد به عنوان دومین تیم لیگ یکی به لیگ برتر راه یابد، ساعت ۱۶:۴۰ عصر جمعه از نساجی مازندران پذیرایی می‌کند. تیمی که فصل گذشته با نمایشی قابل قبول در میانه‌های جدول جای گرفت تا استقلال برای احیای خود دست روی سرمربی آن (محمود فکری) بگذارد و نساجی با وجود مخالفت با این مسئله راه به جایی نبرد و ناچار به ادامه کار با وحید فاضلی، دستیار اول فکری شد. نساجی در حالی فردا به مصاف تیم تازه‌وارد لیگ می‌رود که تغییرات زیادی نسبت به فصل قبل در ترکیب و کادر فنی خود داشته و باید دید با این حجم از تغییرات می‌تواند از عهده میزبان تازه‌وارد خود که خطیبی جنجالی را روی نیمکت دارد، بربیاید یا اولین قربانی اراکی‌های تازه‌وارد می‌شود.

تراکتور در راه پرهزینه فصل قبل

در آخرین بازی روز جمعه نفتی‌های مسجدسلیمان ساعت ۱۶:۴۵ در تبریز به مصاف تراکتور می‌روند. تیمی که فصل گذشته با وجود هزینه‌های هنگفت نتوانست به عنوانی بهتر از چهارمی جدول دست یابد. با وجود این در فصل جدید هم بعد از دادن سکان هدایت خود به دست علی منصوریان هزینه‌های هنگفتی در فصل نقل و انتقالات کرد. تراکتوری‌ها در حالی روز جمعه به مصاف نفتی‌های مسجد سلیمان می‌روند که چهار بازیکن‌شان به خاطر عدم توافق با تیم سابق خود دستکم تا الان نمی‌توانند به میدان بروند و این شاید فرصت خوبی باشد برای مجتبی حسینی تا فصل را با نتیجه‌ای قابل قبول آغاز کند، خصوصاً که بعد از موفقیت‌های فصل قبل این تیم با تارتار انتظارات به‌رغم مشکلات مالی فراوان از نفت و همچنین حسینی بالاست و باید دید او می‌تواند با گرفتن امتیاز از شاگردان منصوریان در تبریز گام نخست را محکم بردارد یا نه.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
فقط هزینه هنگفت؟؟؟؟مثل اینکه از کلمه های هزینه و هنگفت خوشتان می آید...معلوم است که دشمن تراختور هستید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار