کد خبر: 1025861
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
شهردار تهران گفت: چهار ایستگاه جدید به خط ۶ مترو اضافه می‌شود و این خط با اتصالات کوچکی به راه‌آهن متصل خواهد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: پیروز حناچی در آیین ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: زیرساخت‌های مترو به خصوص در خطوط ۶ و ۷ فراهم شده و بیشترین مشکل، واگن و تأمین اعتبار است، شهرداری در این تأمین اعتبار تنهاست.

وی با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو و اتوبوس در ایام کرونا به ۷۰۰ تا ۸۰۰هزار نفر کاهش پیدا کرده است، گفت: این شرایط به قبل بازمی‌گردد و نیاز به حمایت دارد.

وی افزود: برای پروژه‌ای که روزانه با ۴ میلیون مخاطب روبه‌رو است، حمایت بیشتری نیاز داریم. اوراق مشارکت ۹۸ رسیده است، اما مشکلات اداری در تأمین اجتماعی داریم که انتظار داریم مشکلات هر چه زودتر حل شود.

حناچی گفت: بخش انتهایی خط ۶ مترو اضافه می‌شود و چهار ایستگاه به این خط اضافه خواهد شد. این پروژه از پروژه‌های پیچیده‌ای بود که از سفره چشمه‌علی عبور می‌کرد و نگرانی‌های زیادی وجود داشت که به تدبیر مهندسان کار انجام شد.

وی با اشاره به مسافت حدود ۵/ ۴ کیلومتری مسیر طی شده این خط که هزارو ۲۰۰ متر از آن باقی مانده است، ابراز داشت: با اتصال این تکه، چهار ایستگاه جدید به خط ۶ مترو اضافه می‌شود که با اتصالات کوچکی به راه‌آهن متصل می‌گردد. حناچی اظهار داشت: سیبل مترو توسط متخصصان ایرانی در حال انجام است که کار مهمی است و این دستگاه روزانه ۷متر کار می‌کرده و الان به ۱۴متر در روز افزایش پیدا کرده است و امیدواریم تا آخر امسال به پایان برسد.

در همین رابطه علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: در صورتی که هزارو ۲۰۰ متر حفاری توسط دستگاه حفار مکانیزه انجام گیرد، توسعه جنوبی خط ۶ به اتمام خواهد رسید. همچنین افتتاح ۱۲ ایستگاه جدید تا پایان سال مدنظر قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌ها در این راستا انجام شده است. برای سال آینده نیز افتتاح بیشتر ایستگاه‌های جدید را در دستور کار قرار داده‌ایم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار