کد خبر: 1025825
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد پیروز انتخابات شده و هر نتیجه‌ای غیر از این نتیجه، تقلب در انتخابات است و اگر لازم باشد پرونده را به دیوان عالی می‌کشاند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دقایقی بعد از سخنرانی بایدن، از کاخ سفید به سخنرانی پرداخت.

او در ابتدای سخنان خود گفت: می‌خواهم از مردم آمریکا تشکر کنم به خاطر این که میلیون‌ها نفر به ما رای دادند و متاسفانه بعضی از آدم‌ها سعی می‌کنند حق ما را سلب کنند.

وی افزود: ما داشتیم برای برگزاری جشن بزرگ آماده می‌شدیم، داشتیم می‌بردیم که ناگهان شمارش آرا متوقف شد. برای برگزاری جشن آماده می‌شویم.

ترامپ در ادامه گفت: در ایالاتی که انتظار نداشتیم مثل فلوریدا نه تنها بردیم بلکه با اختلاف زیاد بردیم. در ایالت‌های بزرگ اوهایو و تگزاس برنده شدیم. ما در تگزاس ۷۰۰ هزار رأی بیشتر آوردیم. ما جورجیا را هم بردیم.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: کارولینای شمالی رو هم بردیم، ۱.۴ درصد جلو بودیم با ۷۷ هزار رأی، شمارش پنج درصد مانده، آن‌ها عقب افتادنشان را نمی‌توانند جبران کنند. چه کسی می‌داند ممکن است آراء در آریزونا به نفع ما تمام شود. ما اصلا به پیروزی در آریزونا نیاز نداریم، مهم‌تر از آن این است که در پنسیلوانیا با اختلاف زیاد برنده می‌شویم. ما در پنسیلوانیا ۶۹۰ هزار رای جلوتر هستیم.

وی در ادامه درباره ایالت پنسیلوانیا مدعی شد: فاصله آن‌ها با ما حتی نزدیک هم نیست. شمارش در بخش‌هایی از پنسیلوانیا باقی مانده که همگی طرفدار رئیس‌جمهور شما هستند.

ترامپ در خصوص وضعیت خود در ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین گفت: در آنجا هم داریم پیروز می‌شویم. ما با ۱۷۰ هزار رای بیشتر در میشیگان برنده می‌شویم. در حال پیروزی در ویسکانسین هم هستیم. چند دقیقه پیش با فرماندار تگزاس صحبت کردم، به من برای پیروزی در تگزاس تبریک گفت. ما در ایالات بزرگی پیروز شدیم.

وی در خصوص پیروزی خود در ایالت اوهایو هم گفت: اوهایو یک ایالت بزرگ است. من عاشق اوهایو هستم با ۸.۱ درصد اختلاف یعنی نیم میلیون رای اوهایو را بردم.

ترامپ سپس در حالی که (تا لحظه سخنرانی خود) در آرای الکترال و مردمی از رقیب دموکراتش عقب بوده است، مدعی پیروزی زودهنگام و تقلب در انتخابات شد و گفت: راستش را بخواهید ما انتخابات را بردیم. هدف ما هم اکنون تضمین خیر و صلاح ملت است. تقلب بزرگی در حال انجام شدن است. ما می‌خواهیم قانون به شکل درستی اجرا شود. به دیوان عالی خواهیم رفت. ما می‌خواهیم اخذ آرا متوقف شود. تا جایی که می‌دانم ما در انتخابات پیروز شدیم.

بعد از ترامپ، معاون او «مایک پنس» هم در اظهاراتی گفت: با تمام وجود اعلام می‌کنیم ما در مسیر پیروزی هستیم.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در توییتی دموکرات‌ها را به تلاش برای دزدیدن انتخابات متهم کرد.

او در این خصوص نوشت: ما خیلی جلوتر هستیم، اما آن‌ها می‌کوشند انتخابات را به سرقت ببرند. هرگز به آن‌ها اجازه این کار را نخواهیم داد. بعد از بسته شدن صندوق‌ها، دیگر نمی‌توان رای داد!

ترامپ در توییتی دیگر نوشت امشب (به وقت آمریکا) سخنرانی خواهد کرد و در ادامه وعده پیروزی بزرگ داد.

بعد از توییت اول ترامپ، شرکت توییتر بر روی توییت او برچسب حاوی اطلاعات «گمراه‌کننده» زد.

پیش از او، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک سخنرانی اعلام کرد که او در مسیر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد و احساس خوبی دارد.

ادعای ترامپ درباره پیروزی در انتخابات در حالی است که آرا همچنان در ایالت‌های کلیدی در حال شمارش است و هنوز تکلیف ۶ ایالت کلیدی مشخص نشده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار