کد خبر: 1025811
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
نائب رییس اتحادیه طلا و سکه گفت: بازار طلا و سکه در حالی فعالیت خود را فردا از سر می‌گیرد که در آخرین روز کاری هفته حجم خرید و فروش به حداقل رسید.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: محمد کشتی‌آرای، فعال حوزه صنفی و نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: بازار از دیروز صبح نوسانی قابل توجه را تجربه کرد و تغییرات نرخ ارز زمینه را برای رشد قیمت طلا و سکه در بازار‌های داخلی مهیا نمود چرا که تغییرات قیمت طلا در بازار‌های جهانی اندک بوده است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت طلا و سکه تا روز یکشنبه سیر نزولی داشت، گفت: روز دوشنبه نوسان قیمت‌ها در بازار ارز سبب شد حجم خرید و فروش به شدت کاهش یابد. کمتر سرمایه گذار در این روز دست به خرید زد و غالبا خریداران بازار، خریداران واقعی بودند که نیاز به سکه یا طلا برای کادو داشتند و این افراد نیز بیشتر مشتری قطعات کوچک‌تر سکه بودند از این رو حباب قطعات کوچک‌تر سکه بالا رفت چرا که تعداد خرید اندکی افزایش داشت. به گفته وی دیروز بازار تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی و نسوان قیمت کلا روز خلوتی را پشت سر گذاشت.

کشتی ارای

کشتی آرای در جواب این سئوال که در روز‌های ریزش بازار آیا تعداد فروشندگان افزایش یافتند یا خیر گفت: به صورت محسوسی شمار خریدار در بازار کم شد و کمتر کسی در قامت خریدار در بازار حضور یافت. این فعال صنفی با اشاره به اینکه در روز‌های پرنوسان حرفه‌ای‌ها معامله می‌کنند، گفت:نوسان بازار در این روز‌ها سبب شده است که فعالان حرفه‌ای فعلا بازار را رصد کنند.

وی در جواب این سئوال که آیا بازار طلا واکنشی متفاوت را نست به انتخاب بایدن یا ترامپ نشان می‌دهد؟ گفت: موسسات نظرسنجی نظرات و پیش بینی خود را درباره پیروز انتخابات امریکا منتشر کردند، اما بازار طلا در فاز احتیاط است و بعید می‌دانم نتیجه انتخابات تاثیر بلندمدتی در بازار داشته باشد، باید این نکته را دانست که سیاست آمریکا چندان ارتباطی به افراد و اشخاص ندارد.

کشتی آرای در خصوص پیش بینی بازار طلا و سکه در روز‌های آتی گفت: شرایط به گونه‌ای است که اصلا نمی‌توانید بازار را در یک روز پیش بینی کنید، شاید بتوانید در یک ساعت قیمت‌ها را اعلام کنید، اما تحولات بسیار بالاست و نمی‌شود در این شرایط نسخه واحدی پیچید.

او گفت: آنچه مسلم است اینکه پلیس اقتصادی با همکاری پلیس فتا، معامله‌گران کاغذی را شناسایی کرده و فعالیت این افراد توسط پلیس اقتصادی در حال نظارت است. همین نظارت سبب شده معاملات غیرقانونی کاهش یابد و معاملات و قیمت‌ها واقعی شود. نکته‌ای که من می‌گویم ربطی به افزایش و کاهش ندارد بلکه بدان معناست که قیمت واقعی و بر اساس پارامتر‌های اقتصادی تعیین می‌شود.

او اضافه کرد: یکی از مهمترین دلایل شکل گیری حباب در بازار سکه همین معاملات صوری و کاغذی بوده است.

او با تاکید بر اینکه وضعیت طوری است که نمی‌شود به مردم توصیه‌ای برای خرید یا فروش کرد، گفت: تنها نکته‌ای که بهتر است مد نظر معامله‌گران قرار گیرد این است که در دوره‌های پرنوسان، چه کاهشی و چه افزایشی بهتر است دست به معامله نزنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار