کد خبر: 1025717
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
چهارمین مرحله رزمایش «همدلی و احسان» با اهدای یک میلیون بسته معیشتی با اولویت حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا صبح دوشنبه طی مراسمی با حضور حضور علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان و جمعی از مدیران ستاد، آغاز شد.
حوريه ملكی
سرویس ایران جوان آنلاین: چهارمین مرحله رزمایش «همدلی و احسان» دوشنبه گذشته با اهدای یک میلیون بسته معیشتی، از سوی ستاد اجرایی فرمان امام با اولویت حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا آغاز شد. در رزمایش‌های قبلی و به فاصله هر ۴۵ روز نیز یک میلیون بسته معیشتی و غذایی یا دارویی و بهداشتی با هدف کمک به آسیب‌دیدگان کرونا در استان‌های مختلف کشور توزیع شده بود. در این مرحله از رزمایش ارسال یک میلیون بسته معیشتی و۲۵۰ تن مرغ به مناطق محروم کشور در برنامه قرار دارد و در مراسم آغاز این رزمایش رئیس ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد در هفته آینده خبر‌های خوشی در حوزه دارو و اشتغالزایی برای مردم داریم.

چهارمین مرحله رزمایش «همدلی و احسان» با اهدای یک میلیون بسته معیشتی با اولویت حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا صبح دوشنبه طی مراسمی با حضور حضور علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام، سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان و جمعی از مدیران ستاد، آغاز شد. در این مراسم که در محل قرارگاه خدمت‌رسانی ستاد اجرایی برگزار شد، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ارتباطی ویدئوکنفرانسی، فرمان ارسال یک میلیون بسته معیشتی و ۲۵۰ تن گوشت مرغ به مناطق محروم سراسر کشور را صادر کرد. در این ارتباط زنده محمد مخبر با اشاره به خدمات ستاد از اولین روز‌های شیوع کرونا گفت: به فاصله هر ۴۵ روز یک میلیون بسته معیشتی و غذایی یا دارویی و بهداشتی را با اولویت کمک به آسیب‌دیدگان کرونا در کشور توزیع کرده‌ایم و تا پایان سال نیز چند مرحله دیگر ارسال اقلام خواهیم داشت.
 
وی با تأکید بر اینکه به زودی خبر‌های خوشی در خصوص واکسن کرونا و مراحل تست نهایی آن و همچنین تولید کیت تشخیص فوری کرونا در مجموعه دارویی ستاد به مردم خواهیم داد، افزود: از لحظه اعلام آمادگی ستاد برای آغاز تست انسانی واکسن، روزانه تعداد زیادی از مردم داوطلبانه برای انجام تست و کمک در این مرحله اعلام آمادگی کرده‌اند که قابل تقدیر است. این مسئول با اشاره به موفقیت ستاد در دستیابی به دانش تولید دارو‌های ضدکرونایی گفت: ماه گذشته ۱۰ هزار و طی روز‌های آینده هم یک محموله ۱۰ هزار تایی از آمپول رمدسیویر را جهت توزیع در بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت به صورت رایگان اهدا می‌کنیم. مخبر به برنامه ستاد اجرایی برای ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در سال ۹۹ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هفته آینده طرح بزرگ اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام هم افتتاح خواهد شد که در این امر نیز آسیب‌دیدگان کرونا در اولویت قرار دارند.

اجرای ۷ مرحله رزمایش در سال‌جاری

بسته‌های معیشتی که قرار است در این مرحله از رزمایش «همدلی و احسان» توزیع شود شامل روغن، ماکارانی، حبوبات، کنسرو و سایر اقلام غذایی خشک است که در کنار آن‌ها ۲۵۰ تن گوشت مرغ نیز قرار دارد و بنابه اعلام مسئولان ستاد، در مراحل بعدی برنج هم به این بسته‌ها اضافه می‌شود. ضمن اینکه تاکنون ستاد اجرایی فرمان امام برای تهیه بسته‌های معیشتی، ۸۰۰ میلیارد تومان توسط هزینه کرده است. علی عسگری معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان با بیان اینکه مرحله اول رزمایش همدلی و احسان اردیبهشت ماه، مرحله دوم تیرماه و مرحله سوم شهریورماه امسال برگزار شد، گفت: «در مرحله اول یک میلیون بسته غذایی، در مرحله دوم ۸ هزار تن مرغ و در مرحله سوم ۵ میلیون پرس غذای گرم در مناطق محروم سراسر کشور توزیع شد.» وی افزود: «تا پایان سال سه مرحله دیگر از رزمایش همدلی و احسان اجرا خواهد شد و در مجموع ۷ مرحله رزمایش همدلی و احسان در سال ۹۹ خواهیم داشت.»

سعید سلیمانی مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم با اشاره به مرحله چهارم رزمایش گفت: «بسته‌های معیشتی طی روز‌های آینده توسط گروه‌های جهادی همکار ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم سراسر کشور توزیع خواهد شد.» وی افزود: «به دستور مقام معظم رهبری تمام گروه‌های جهادی و مردمی برای مبارزه با کرونا و کمک به آسیب‌دیدگان این ویروس منحوس به میدان آمده‌اند و انتظار می‌رود که دستگاه‌های اجرایی نیز تحرک بیشتری از خود در این خصوص نشان دهند و برای رفع گرفتاری معیشتی و اقتصادی مردم در این روز‌ها به ویژه در مناطق کم‌برخوردار طرح‌های نتیجه بخش‌تری ارائه کنند و با رویکردی جهادی به میدان بیایند.»

سلیمانی خاطرنشان کرد: «همان‌طور که دکتر مخبر به تمام زیرمجموعه‌های ستاد دستور اکید داده‌اند، تا آخرین لحظه نابودی کرونا، بنیاد احسان در کنار مردم خواهد ایستاد و از هر اقدامی چه در حوزه توزیع اقلام غذایی، چه دارویی و بهداشتی و چه کمک درسی و بسته‌های نوشت‌افزار و لوازم‌تحریر بین دانش‌آموزان دریغ نخواهیم کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار