کد خبر: 1025667
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
سخنگوی دولت گفت: حداقل چهار طرح در حمایت از معیشت مردم در دستور کار دولت است.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت برای کم کردن فشار از زندگی مردم اظهارداشت: در زمینه کنترل قیمت‌ها تصمیمات جدیدتری گرفته شده  و برای کمک به دهک‌های پایین برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در جلسات ستاد اقتصادی دولت بحث سهولت کار تجاری و سیاست‌های پولی و مالی تصمیاتی گرفته شده است که قسمت بسیار مهم آن کمک به معیشت مردم است. حداقل ۴ طرح مهم در این زمینه دنبال می‌شود که بخشی در قالب بودجه ۱۴۰۰ و بخشی هم که قابلیت اجرا در بودجه امسال دارد آن را عملیاتی خواهیم کرد.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری افزود: در یکی از زمینه‌ها مکاتبات صورت گرفته و اجازه‌های لازم گرفته شده و امیدوار هستیم بتوانیم یکی دو هفته آینده این‌ برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم از سوی رییس جمهوری و وزیر خارجه و ارکان مختلف  کشور اظهارداشت: واقعیت این است که فهم و درک درستی از آزادی وجود ندارد. امروز در همین فرانسه که مدعی دموکراسی و آزادی است، کسی درباره صهیونیسم اظهارنظر کند، چه بلوایی درست می‌کنند و می‌گویند مخالف آزادی است. اما در مورد مسلمانان به لحاظ سنت‌های استعماری که در غرب وجود داشته خیلی راحت اظهارنظر می‌کنند و هر توهینی در اینجا علیه آزادی محسوب نمی‌شود.

وی گفت: واکنش مسلمانان به این اقدام توهین‌آمیز واکنش طبیعی جامعه جهانی اسلامی بود و حتی غیر مسلمانان هم واکنش‌هایی داشتند.

 ربیعی با بیان اینکه فرانسوی ها باید از سیاست‌های اشتباه خود برگردند، گفت:  افراطی‌گری در همین نوع نگاه تبعیض‌آمیز اینها به آزادی و توهین‌هایی است که در آن نهفته است. البته ما افراطی‌گری را هم محکوم می‌کنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: توهین به اسلام و حضرت رسول اکرم (ص) جریحه دار کردن قلب و ذهن انسان‌ها، خطای بزرگی است که متاسفانه صورت گرفته است بنابراین موضعی که گرفتند برای ما قابل قبول نبود و به اندازه‌ای هم که باید اعلام موضع کنیم اعلام موضع کردیم.

وی همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: مواضع هر دو رقیب به خصوص مواضعی که در مورد ایران می‌گیرند را به دقت بررسی می کنیم.

ربیعی افزود: به نظر می رسد تحول آرامی در آمریکا نخواهیم داشت اما حرکت کاخ سفید و سیاست‌هایی که می‌خواهد در مورد ایران اعمال کند، برای ما مهم است و فرد مهم نیست. باید ببینیم چه سیاستی در مورد ما اعمال می‌کنند به قول رهبر معظم انقلاب فرصت‌هایی که در فضای بین‌المللی ایجاد می‌شود، حتماً از آن استفاده می‌کنیم.

 دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری تاکید کرد: با دقت انتخابات آمریکا را رصد می‌کنیم و پتانسیل تغییر سیاست‌هایی که هر کدام از کاندیداها دارند، مورد توجه ماست و قطعاً بر اساس آن تصمیم خواهیم گرفت و از فرصت‌ها استفاده خواهیم کرد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار