کد خبر: 1025659
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
سرویس ایثار و مقاومت جوان آنلاین: سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

و، اما الذین کفروا افلم تکن آیاتی تتلی علیکم فاستکبرتم و کنتم قوما مجرمین
و، اما آنانی که کافر شدند (چون از شدت عذاب بنالند به آن‌ها گوییم) آیا بر شما آیات مرا تلاوت نمی‌کردند و شما تکبر و عصیان کرده و مردمی بدکار و مجرم بودید؟
(سوره جاثیه آیه ۳۱)

انقلاب اسلامی ملت شریف ایران در واپسین سال‌های سده بیستم یک نقطه عطف بزرگ تاریخی در مسیر تحقق وعده الهی مبنی بر حتمی بودن افول و سقوط استکبار، در تمامی اشکال و ابعاد آن بوده و هست. یک رکن بنیادین این قیام بزرگ، خیزش مؤمنانه و معتقدانه ملت شریف ایران برای اقامه حق و عدل و نفی ظلم و کفر بود که با ایمان و ایثارگری مجاهدان فی سبیل الله و با الهام از رهنمود‌های بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری، گام به گام در طول بیش از چهل سال گذشته، مسیر عزت، اقتدار و پایمردی را طی نمود و با عبور از همه تنگنا‌ها و خنثی‌سازی همه توطئه‌های گوناگون اردوگاه استکبار در برابر آن، به ثمره‌ای پربار و پر اقتدار تبدیل شد. امام راحل تأکید داشتند: «تا قطع تمام وابستگی‌ها به تمام ابرقدرت‌ها در شرق و غرب، مبارزات آشتی‌ناپذیر ملت ما علیه مستکبرین ادامه دارد.» (صحیفه امام (ره)، ج ۱۲، ص ۱۴۷)
منطق متین و صریح جبهه ایثار، جهاد و شهادت در این رویارویی تاریخ‌ساز و جهانی نیز در بیانات صریح مقام معظم رهبری که پیشرو و پرچمدار بیدار و استوار این عرصه هستند، آشکار است. چنانکه ایشان فرمودند: «ما با استکبار مخالفیم. با ظلم مخالفیم، با طغیان علیه ارزش‌های انسانی و الهی مخالفیم. امروز آمریکا مظهر این‌ها است، مظهر ظلم است، مظهر استکبار است، لذاست که در دنیا هم منفور است.» (بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در دیدار مردم آذربایجان شرقی، ۱۳۹۸/۱۱/۲۹)
آنچه باید مد نظر قرار داد آن است که امروز، رویکرد جدید استکبار جهانی در مقابله با جمهوری اسلامی ایران جنگ نرم است. اگر در جنگ سخت، قدرت‌های استکباری و صهیونیست‌ها و حامیان فرصت‌طلب منطقه‌ای آنان با تمامی ماشین‌آلات، ابزار و ادوات نظامی خود، جسم و جان مردم را هدف قرار داده بودند، امروز در جنگ نرم با ابزاری همچون برنامه‌های خبری و تروریسم رسانه‌ای و تشکیل اتاق‌های فکری مسموم سعی دارند روح و روان ملت قهرمان ایران را هدف قرار دهند. در جنگ سخت محل کشمکش مرز‌های میهن اسلامی ایران بود، ولی در جنگ نرم دشمنان سعی دارند میدان مبارزه را به داخل مرز‌ها و حتی داخل خانواده‌ها وارد نمایند. بدون تردید کلید عبور پیروزمندانه از این جنگ نرم همانند جنگ سخت در روز‌های دفاع مقدس، تأسی به فرهنگ ایثار و شهادت و نیز هوشیاری و هوشمندی مردم عزیزمان است. یادمان باشد اگر دفاع مقدس ما محصور در زمان ۸ ساله و مرز‌های کشور بود این جنگ رسانه‌ای و نرم نه محصور در زمان است و نه در مکان خاصی در آن‌سوی مرز‌های جغرافیایی کشورمان محصور شده است. در دفاع مقدس ایثار و شهادت راه برون‌رفت از تهاجم همه‌جانبه استکبار و حامیان دست نشانده آنان بود. به یقین فرهنگ ایثار و شهادت کلید پیروزی در جنگ نرم است. امروز استکبار و صهیونیسم جهانی ترور شخصیت‌های بزرگ دینی و مسئولان خدمتگزار ملت شریف ایران را هدف اصلی مبارزه خود قرار داده‌اند. آن‌ها با پمپاژ فضای یأس و ناامیدی، سعی دارند ارزش‌های انقلاب اسلامی را زیر سؤال ببرند. ما باید خودمان را مسلح به فرهنگ ایثار و شهادت کنیم و برای این جنگ بدون مرز آماده باشیم.
ضمن پاسداشت و گرامیداشت راه، نام و یاد شهیدان و ایثارگران نهضت جهانی بیداری و مقاومت اسلامی، از پروردگار متعال می‌خواهیم ما را در رهروی این صراط مستقیم الهی تا رسیدن به سر منزل مقصود یاری نماید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار