کد خبر: 1025605
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص)؛
معاون هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد از انتشار فراخوان ملی دیوارنگاری پیامبر اعظم (ص) در پی اهانت به این شخصیت والامقام جهان اسلام خبر داد.

صدرا یوسفی با بیان این خبر اظهار کرد: این فراخوان با هدف تکریم شخصیت آسمانی و وحدت‌آفرین پیامبر والامقام اسلام(ص)، همزمان با ایام هفته وحدت و سالروز میلاد ایشان، انتشار یافته است و از کلیه هنرمندان و اساتید هنرهای تجسمی برای طراحی و خلق آثار بدیع و خلاقانه با محوریت موضوعات ذیل دعوت به عمل می آوریم.
وی در خصوص موضوعات فراخوان افزود: بازنمایی هنرمندانه ویژگی های والای شخصیتی رسول اکرم (ص) به عنوان الگوی اخلاقی مسلمانان جهان، ترسیم و تجسم ابعاد وحدت آفرین و جهانی شخصیت پیامبر (ص) در دعوت به صلح و دوستی و برادری در جهان و بهره گیری از داستان ها و روایات و احادیث دینی و کلام بزرگان در معرفی ابعاد زندگی و شخصیت پیامبر (ص) محورهای موضوعی است که هنرمندان می توانند این راستا آثار خود را ارسال کنند.
یوسفی الویت را با آثار خلاقانه از منظر ایده و فرم عنوان کرد و گفت: هنرمندان باید اصول و مبانی دیوارنگاری را با توجه به قابلیت های محیط و منظر شهری در نظر بگیرند و تلفیق و ترکیب فضای سنتی و مدرن را نیز در طراحی آثار خود مد نظر داشته باشند همچنین پرداختن به جنبه روایی و داستانی موضوع نیز می تواند به جذابیت اثر کمک کند.
وی اضافه کرد: شایسته است در طراحی موضوعات فراخوان از سیره و زندگی نامه پیامبر اکرم (ص)، سجایای اخلاقی و دستورات و رهنمودهای پیامبر اکرم (ص) از منابع و روایات معتبر پیرامون ایشان بهره گرفته شود.
معاون هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: آثار ارائه شده باید قابلیت اجرا بر روی دیوارهای ساختمان های مرتفع را داشته باشد. هنرمندان ابتدا باید در سایت خانه هنرمندان اقدام به ثبت نام و تکمیل فرم کرده و آثار خود را با فرمتJPG و با کیفیت dpi300 بارگذاری کنند.
گفتنی است که مهلت ارسال آثار تا پایان وقت اداری 30 آبان ماه 99 است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار