کد خبر: 1025585
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد؛
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: امیدواریم با تحویل گرفتن بخش دیگری از دوچرخه‌های جدید ظرف چند هفته آینده ۲۰۰ دوچرخه اشتراکی را در فاز اول در اختیار شهروندان قراردهیم.

خلیل الله کاظمی در این خصوص افزود: شهرداری طی 10 سال گذشته قراردادی با بخش خصوصی داشت که براساس آن مکان هایی را برای ایجاد ایستگاه های دوچرخه اشتراکی به این بخش واگذار کند .
وی اضافه کرد: طبق قرارداد سرمایه گذار نیز مجاز بود تا از محل کرایه دادن دوچرخه و تبلیغات در ایستگاه های دوچرخه نسبت به برگشت سرمایه خود اقدام کند.
وی با بیان اینکه طی 10سال گذشته توسعه و به روز رسانی دوچرخه اشتراکی برای استفاده شهروندان به شکل مطلوب در این ایستگاه ها اتفاق نیفتاده است، اظهارکرد: این موضوع درحالی بود که سرمایه گذار تنها از فضای تبلیغات این ایستگاه ها استفاده می کرد.
کاظمی تصریح کرد: در ادامه و با توجه به این مشکل با مذاکراتی که با پیمانکار انجام شد برای ادامه کار به توافق نرسیدیم لذا تصمیم گرفته شد برای تعیین تکلیف موضوع از طریق دستگاه قضایی اقدام کرده و ایستگاه های قدیمی جمع آوری شود.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با وجود این مشکلات تصمیم گرفته شد تا 136 ایستگاه قدیمی دوچرخه موجود در شهر جمع آوری شود که تاکنون 95 ایستگاه جمع آوری شده است و تا یکی دو ماه آینده نیز کلیه ایستگاه های قدیمی جمع آوری خواهد شد.
وی افزود: هم زمان با جمع آوری ایستگاه ها قدیمی، موضوع تامین دوچرخه های جدید و همچنین توسعه مسیرهای دوچرخه در دستور کار قرار گرفت که برای عملیاتی کردن آن درکنار توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه ، قرادادی برای خرید دوچرخه با «آساک دوچرخ» منعقد شد.
وی با بیان اینکه طبق این قرارداد در مرحله اول 200 دستگاه دوچرخه و در مرحله دوم نیز 200 دستگاه دوچرخه تولید و تحویل شهرداری مشهد می شود، خاطرنشان کرد: تا کنون از مجموع 400 دوچرخه 100 دوچرخه تحویل شهرداری شده است.
کاظمی تصریح کرد: با توجه به تحریم هایی که وجود دارد، شرکت «آساک دوچرخ» در تامین رکاب های دوچرخه دچار مشکل شده است که امیدواریم طی دو هفته آینده این مشکل برطرف شده و بتوانیم 100 دوچرخه دیگر را تحویل بگیریم .
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین رک های استقرار(ایستگاه) دوچرخه های جدید اشتراکی در نقاط مختلف شهر نصب شده است و سیستم نرم افزاری استفاده از این دوچرخه ها نیز درحال آماده سازی است که شهروندان می توانند برای بهره مندی از دوچرخه های اشتراکی اقدام به ثبت نام در سایت مربوطه کنند.
وی در ادامه گفت: سیستم نرم افزار دوچرخه های اشتراکی قابلیت نصب روی گوشی تلفن همراه را داشته و شهروندان می توانند با انجام شارژ طبق تعرفه های مشخص شده از این دوچرخه ها استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود 36 رک دوچرخه اشتراکی در بولوار وکیل آباد، ملک آباد به سمت تقی آباد و میدان شهدا نصب شده است، خاطرنشان کرد: پس از تحویل گرفتن مرحله بعدی دوچرخه ها این رک ها افزایش پیدا خواهد کرد.
کاظمی، با بیان اینکه در فاز اول 200 دوچرخه اشتراکی در مسیرهای یاد شده در اختیار شهروندان قرارخواهد گرفت، افزود: مجوزهای لازم برای اینکار گرفته شده و تعرفه های استفاده از دوچرخه های از سوی شورای اسلامی شهر تصویب شده است.
معاون عمران، حمل ون قل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: امیدواریم طبق برنامه ریزی های انجام شده با تحویل گرفتن 100 دوچرخه دیگر از «آساک دوچرخ » طی هفته های آینده در فاز اول 200 دوچرخه اشتراکی را با قابلیت استفاده از نرم افزار روی گوشی تلفن همراه در اختیار شهروندان قراردهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار