کد خبر: 1025544
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
رئیس پلیس فتای استان مازندران درباره شیوع کلاهبرداری از شهروندان درباره کمک به نیازمندان کرونایی هشدار داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ سامع خورشاد توضیح داد: این روز‌ها با شیوع کرونا شاهد تبلیغ‌هایی برای کمک افرادی که در شرایط دشوار به کمک نیاز دارند، هستیم. در فضای سایبری هم شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با ترفند‌های مختلف مانند انتشار تصاویر غیر‌واقعی افراد نیازمند از احساسات شهروندان سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که نه تنها کمک‌های نقدی شهروندان در خصوص کمک به قشرآسیب دیده به دستشان نمی‌رسد، بلکه از حسن نیت شهروندان سوءاستفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی کلاهبرداران اینترنتی با راه‌اندازی سایت جعلی شبیه سایت مؤسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران گفت: شهروندان باید در نظر داشته باشند که برای هرگونه واریز وجه جهت کمک‌های خود به قشر آسیب دیده، فقط از طریق شماره حساب‌های نهاد‌های معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کرده و به هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https توجه کنند که ضرورت دارد که شهروندان توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار