کد خبر: 1025520
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی:
دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی با بیان اینکه توهین به پیامبر اسلام (ص) توطئه‌ای صهیونیستی برای تفرقه بین ملل و ادیان مختلف است، خواستار واکنش نخبگان جهان به این اقدام شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایرنا، داود عامری روز گذشته در نشستی به مناسبت مقابله با اسلام ستیزی و برنامه‌های ملی جشن مبعث خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها پشت توهین به پیامبر (ص) هستند و از این طریق ایجاد آنارشی فرهنگی در جهان را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه اسلام ستیزی صهیونیست‌ها راهبردی برای ایجاد گسست فرهنگی در جهان است، تصریح کرد: این توطئه دنبال ایجاد دوقطبی فرهنگی در جهان است. عامری با تأکید بر لزوم انجام اقدامات ایجابی برای مقابله با توهین به پیامبر (ص) گفت: ما باید برای معرفی پیامبر به جهانیان تلاش بیشتری انجام دهیم. دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی، تأکید پیامبر اسلام بر تکریم پیامبران الهی و احترام به پیروان آنان را یادآور شد و گفت: در سایه چنین منش الهی و انسانی، اقلیت‌های مذهبی در جوامع مسلمین، پیوسته با آزادی و امنیت زندگی کرده‌اند. متأسفانه بار دیگر شاهد اقدام موهن مجله فرانسوی و انتشار کاریکاتور‌های اهانت‌آمیز در آن نسبت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام بودیم و قبیح‌تر از آن حمایت رئیس جمهوری فرانسه از این اقدام سخیف بود.

عامری از برگزاری جشنواره سلام در سه محور علمی-پژوهشی، رسانه‌ای و هنری در چهار بخش فیلم کوتاه، عکس، پوستر و خوشنویسی خبر داد. وی، برگزاری کنفرانس بین‌المللی «دیپلماسی اسلامی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص)» با مشارکت دستگاه‌های علمی، فرهنگی و نخبگان و اندیشمندان ایران و جهان را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام عنوان و تصریح کرد: در این زمینه مجمع از همه نخبگان، دستگاه‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد جهان دعوت به همکاری و هم افزایی کرده که تاکنون از ۴۲ کشور افراد و مراکزی اعلام آمادگی کرده‌اند و امید داریم که سطح مشارکت‌ها بیشتر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار