کد خبر: 1025471
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج:
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج گفت: حجم آبی که از سدامیرکبیر و از طریق تونل قرار است به تهران منتقل شود چیزی حدود ۳۲۰ میلیون مترمکعب است در حالی که مجموع سهمی که برای مصارف آب شرب، اراضی کشاورزی، سفره های زیر زمینی و رودخانه کرج در نظر گرفته شده است کلا ۳۰ میلیون مترمکعب است.

منصور وحیدی در رابطه با طرح انتقال آب سد امیرکبیر به تهران، گفت: اینکه وزارت نیرو نسبت به خدمت رسانی به شهروندان تهرانی اهتمام دارد جای خوشحالی است اما نادیده گرفتن شهروندان دیگر شهرها از جمله کرج و شهرهای اقماری این کلانشهر درست نیست و باید پاسخ مناسبی به اعتراض مردم استان البرز داده شود.
 وی بیان کرد: برابر آمار رسمی و گزارش مسئولان وزارت نیرو حجم آبی که قبل از رسیدن به رودخانه کرج قرار است از سدامیرکبیر و از طریق تونل به تهران منتقل شود چیزی حدود ۳۲۰ میلیون متر مکعب است و این در حالی است که مجموع سهمی که برای مصارف آب شرب، اراضی کشاورزی، زیستگاه طبیعی، سفره های زیرزمینی و رودخانه کرج در نظر گرفته شده است کلاً ۳۰ میلیون مترمکعب است و این عدد یعنی سهم کرج  یک یازدهم سهم تهران است.
 عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: وزارت نیرو باید در حق آبه مردم شهر کرج تجدید نظر کند چراکه ۳۰ میلیون مترمکعب جوابگوی جمعیت حدود سه میلیونی این منطقه نیست. این اقدام غیرکارشناسی است و سفره های زیرزمینی ما با این وضعیت آسیب جدی خواهد دید و قطعا در آینده طبعاتی خواهد داشت.
 وحیدی با بیان اینکه در گذشته همین تصمیمات غلط چالش های جدی برای کشور ایجاد کرده است، گفت: ریزگردهای خوزستان و خشک شدن دریاچه ارومیه هم حاصل همین تصمیمات غیرکارشناسی بود که نتایج آن بعدها بحران های زیست محیطی ایجاد کرد و زندگی میلیون ها نفر را تحت الشعاع قرار داد.
 وی یادآور شد: انتظار می رفت دولتی که با شعار امید روی کار آمده است با این نوع تصمیمات خود مردم کرج و استان البرز را ناامید نمی کرد و امیدواریم در این موضوع تجدید نظر شود.
 عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: از همه مسؤولان استان از جمله امام جمعه محترم و سه نماینده استان و استاندار محترم پیگیر هستند تشکر می کنم اما این موضوع نباید به فراموشی سپرده شود و باید با جدیت حق مردم استان را مطالبه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار