کد خبر: 1025458
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
رؤسای شورا و پارلمان اروپا حمله مسلحانه روز شنبه به یک کشیش ارتدوکس یونانی در شهر لیون فرانسه را محکوم کردند.
 
 

سرویس بین الملل جوان آنلاین: شارل میشل» رئیس شورای اروپا و «دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا و همچنین دولت ترکیه حمله مسلحانه روز شنبه به یک کشیش یونانی ارتدوکس در شهر لئون فرانسه را محکوم کردند.

روز شنبه، شارل میشل در یک پیام توئیتری نوشت که «آزادی وجدان در اروپا باید محترم شمرده شود». رئیس شورای اروپا در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «ما این اقدام شنیع در لئون را محکوم می‌کنیم. تمام فکر و ذهن ما پیش کشیشی است که هم اکنون بین مرگ و زندگی قرار دارد. در اروپا آزادی وجدان برای همگان تضمین شده است و باید محترم شمرده شود، خشونت غیرقابل تحمل و محکوم کردنی است».

دیوید ساسولی نیز در بیانیه‌ای مشترک که از طریق توئیتر منتشر شد، تأکید کرد که اروپا در برابر خشونت و تروریسم قاطعانه ایستادگی خواهد کرد.

ساسولی در این باره گفت: «ما از یک حمله وحشیانه دیگر در لئون غافلگیر و اندوهگین شدیم. تمام فکر و ذهن ما پیش قربانی این حادثه است که اکنون برای زندگی خود می جنگد. اروپا هرگز در برابر خشونت و تروریسم تسلیم نخواهد شد. ما همواره از آزادی وجدان دفاع خواهیم کرد».

افزون بر این دو مقام اروپایی، وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد، ضمن محکوم کردن حمله لئون برای قربانی شفای عاجل آرزو کرد. در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است که این کشور سال‌ها علیه اشکال مختلف تروریسم مبارزه کرده و با مردم فرانسه و اقلیت ارتدوکس در این کشور احساس همبستگی می‌کند.

گفتنی است که روز شنبه مردی مسلح به یک تفنگ شکاری یک کشیش یونانی ارتدوکس به نام «نیکولائوس کاکاوِلاکی» ۵۲ ساله را در شهر لئون به ضرب گلوله زخمی کرد و سپس از صحنه جرم گریخت. بنا بر گزارش‌ها، حال جسمانی این کشیش وخیم است.

سرانجام پلیس فرانسه پس از عملیات تعقیب و گریز فرد مظنون به تیراندازی را در رستورانی در شهر لئون بازداشت کرد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار