کد خبر: 1025423
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه صادرات تجلی قدرت و توانمندی سخت افزاری و نرم افزاری اقتصاد یک کشور بوده و ریشه در تولید و بهبود فضای کسب و کار دارد، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی بدون توسعه صادرات ناممکن است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان شرقی اظهار کرد: در شرایط کنونی، تولیدکنندگان مجاهدان واقعی کشور هستند که باید حمایت لازم از آنان صورت گیرد.  

وی صادرات را موتور محرکه اقتصاد و رمز بقای کشورها دانست و افزود: تقویت سیاست های صادراتی، بنگاه های تولیدی را قادر می سازد که از محدودیت های بازار داخلی رها و با توسعه صادرات، بازارهای جهانی را هدف قرار داده و از صرفه اقتصادی حاصل از تولید، بهره برداری بیشتری کنند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: بدون افزایش واقعی صادرات غیرنفتی و بها دادن به صادرکنندگان، توسعه مدنظر اقتصاد مقاومتی به وقوع نمی پیوندد که البته باید در این راستا توجه ویژه ای به تولید رقابتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال توسعه پایدار در بخش صادرات غیرنفتی هستیم باید به فکر اصلاح زیر ساخت ها باشیم، گفت: باید با تدوین سیاست های زیربنایی و اصولی، پایه های صادرات را قوی تر سازیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: بنگاه های تولیدی صادراتی باید اهمیت ویژه ای برای تولید کالای باکیفیت قائل شوند. از سوی دیگر ارائه محصول با قیمت مناسب، پایبندی به تعهدات، بسته بندی مناسب کالا و شناسایی بازارهای هدف از ضروریات است.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: بانک ها نیز باید در موضوع کمک به صادرکنندگان با ارائه تسهیلات لازم با سود و کارمزد کم ورود کنند. دولت نیز باید به دنبال ارائه مشوق های صادراتی به این افراد باشد.

تولیدکنندگان پرچمدار اقتصاد کشور هستند 

رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این آیین، تولیدکنندگان را مجاهدان در راه کشور دانسته و گفت: از سوی دیگر دولت وظیفه ایجاد تنوع در بازارهای صادراتی را بر عهده دارد که قطعا کشورهای همسایه، اولویت بیشتری برای تجارت دارند. 

یونس ژائله ادامه داد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان در شرایط کنونی، پرچمدار اقتصاد کشور بوده و بدون ادعا در حال تلاش برای پیشبرد اقتصاد هستند.

وی، فعالان بخش تولید را سرمایه های یک کشور دانسته و گفت: در تمام نقاط دنیا برای سرمایه گذارانی که بدون ادعا در تلاش برای ایجاد اشتغال برای مردم هستند، فرش قرمز پهن می کنند که در کشور ما نیز باید حمایت لازم از این قشر صورت گیرد.  

رییس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر ایجاد اتحاد بین بخش خصوصی و دولتی گفت: این دو بخش باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و یاری کننده هم باشند. پیچیده شدن بروکراسی های اداری، سبب نارضایتی هایی در بین فعالان بخش خصوصی شده است.  

۹۰ درصد صنایع آذربایجان شرقی مربوط به بخش خصوصی است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: یکی از ارکان توسعه، افزایش صادرات غیرنفتی است که به عنوان یکی از محورهای جهش استانی مطرح بوده و استان آذربایجان شرقی نیز در راستای هدفگذاری در این مسیر اقدامات خوبی انجام داده است.

حبیب امین زاده ادامه داد: در پایان شش ماهه اول سال، استان آذربایجان شرقی جزو استان های نادر است که با رشد ۳۰ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صنایع استان مربوط به بخش خصوصی است، گفت: این امر سبب افزایش تولید و صادرات محور شدن این استان شده است.  

رییس سازمان صمت استان ادامه داد: توانسته ایم به ۶۲ کشور جهان صادرات داشته باشیم که البته در این میان ۱۰ کشور همسایه در اولویت بوده اند.  

وی با اشاره به انتخاب ۴۰ واحد برتر صادراتی کشور گفت: از این تعداد پنج واحد مربوط به استان آذربایجان شرقی هستند که این امر نشان از جایگاه واحدهای استان در حوزه صادراتی دارد.

در این مراسم از صادرکنندگان نمونه استانی توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.

چهار واحد تولیدی مهر اصل، فولاد مهر سهند، سهند جام  و شکوه بناب به عنوان واحدهای نمونه استانی آذربایجان شرقی در سال ۹۹ انتخاب و معرفی شده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر