کد خبر: 1025287
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
مدیر کشت و صنعت سرخس؛
مدیر کشت و صنعت سرخس زیرمجموعه شرکت کشاورزی رضوی گفت: 574 هکتار از مزارع این مجموعه زیر کشت گندم رفت.

حسین عرب محمدی بیان کرد: در سال زراعی 1400-1399، مساحت 287 هکتار به گندم آبی، 107 هکتار به گندم نیمه‌آبی و 180 هکتار به کشت گندم دیم اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: امسال نیز از ارقام میهن، پیشگام، سیروان و ... برای کشت گندم استفاده شده است که از جمله ارقام پرمحصول و متناسب با اقلیم شهرستان به شمار می‌رود.
مدیر کشت و صنعت سرخس با اشاره به آبیاری 46 هکتار از این اراضی با استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار بارانی از نوع سنترپیوت تصریح کرد: مابقی مزارع گندم به صورت ردیفی یا همان جوی و پشته آبیاری شده است.
وی ادامه داد: افزایش راندمان آبیاری، مدیریت بهینه منابع آبی، کاهش چشمگیر مصرف آب، توزیع یکنواخت آب در مزارع، امکان استفاده از کودها همراه با آب آبیاری، صرفه‌جویی در هزینه‌های آب چاه‌ها و ... تنها بخشی از مزیت‌های سیستم آبیاری تحت فشار سنترپیوت است.
عرب محمدی افزود: در سال زراعی‌ گذشته، هزار و 217 تن گندم از مزارع این مجموعه برداشت شد و انتظار می‌رود این رقم سال آینده افزایش یابد.
وی استفاده از ارقام پرمحصول را از جمله اقدامات صورت‌گرفته برای افزایش عملکرد تولید در این مزارع دانست و خاطرنشان کرد: کشت و صنعت سرخس علاوه بر آماده‌سازی مناسب اراضی، کشت این محصول را به‌موقع انجام داده است.
عرب محمدی ادامه داد: این مجموعه درصدد است ضمن آبیاری بموقع و متناسب با نیاز آبی محصول، اقداماتی از قبیل کنترل بموقع علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها، کوددهی و تغذیه گیاهی همراه با آب آبیاری و محلول‌پاشی عناصر ماکرو و میکرو را انجام دهد.
مدیر کشت و صنعت سرخس افزود: کاشت این محصول نیز با کمباین‌های مخصوص صورت گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار