کد خبر: 1025284
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
چند روزی است که کرونا بی‌محابا می‌تازد و آمار بالای مرگ و میر ناشی از این بیماری گواه این ادعاست. شهر‌ها و استان‌های زیادی در وضعیت بحرانی قرار دارند و هر روز محدودیت‌های کرونایی افزایش می‌یابد. با این حال و بعد از بیایات مقام معظم رهبری در مورد ورود و حضور جوانان به میدان برای کمک به کادر درمانی، یکبار دیگر گروه‌های با تمام توان به میدان آمده و بسیجیان در اقشار مختلف برای حضور در مراکز درمانی اعلام آمادگی کرده‌اند. بر همین اساس ۴۰۰ طلبه جهادی برای خدمت‌رسانی به بیمارستان‌های قم اعزام شدند.
سجاد مرسلي
سرویس ایران جوان آنلاین: وضعیت استان‌ها از نظر میزان مبتلایانشان به کرونا اصلاً خوب نیست و هر روز بر میزان محدودیت‌ها افزوده می‌شود تا شاید آمار مرگ و میر‌های کرونایی پایین بیاید. مرگ روزانه بیش از ۴۰۰ شهروند ایرانی نشان می‌دهد کرونا بدون هیچ دغدغه‌ای می‌تازد و حتماً این بی‌توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی و سفر‌های بی‌مورد است که هیزم بر این آتش می‌ریزد.

طلاب در بیمارستان‌های قم

چند روز پیش بود که مقام معظم رهبری در بیاناتی از جوانان و جهادگران خواستند به میدان آمده و به کمک کادر درمانی بروند. بعد از آن بود که نیرو‌های بسیجی دوباره با تمام توان اعلام آمادگی کردند.

بر همین اساس ۴۰۰ طلبه جهادی برای خدمت‌رسانی به بیمارستان‌های قم اعزام شدند. مسئول کمیته اعزام طلاب جهادی به بیمارستان‌ها با بیان اینکه با آغاز موج جدید کرونا در استان قم طی هفته‌های گذشته ۴۰۰ طلبه جهادی آقا و خانم برای خدمت‌رسانی به سه بیمارستان کرونایی قم اعزام شدند.

حسن‌علی خوئینی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی طلاب جهادی به بیماران و خانواده‌های آن‌ها در بیمارستان‌ها از چند روز قبل آغاز شده، گفت: «نیرو‌ها و طلاب جهادی شامل ۳۰۰ نفر طلبه جهادی آقا و ۱۰۰ طلبه خانم در سه بیمارستان فرقانی، کامکار و شهید بهشتی به بیماران خدمت می‌کنند.» وی با تأکید بر اینکه طلاب جهادی سه گونه خدمت را به بیماران کرونایی ارائه می‌دهند، افزود: «طلاب جهادی در کنار بیمارانی که همراه ندارند، در کنار همراهان بیماران کرونایی و آرامش بخشیدن به بیماران، خانواده و همراهان آن‌ها و مدافعان سلامت از طریق صحبت کردن و گفتگو سعی بر آرام نمودن و کم کردن استرس افراد درگیر با بیماری کرونا هستند.»

خوئینی با اشاره به این نکته که ایجاد فضای معنوی، پاسخ به سؤالات شرعی و خواندن دعا و تضرع به درگاه خداوند که رهبر معظم انقلاب هم توصیه کرده بودند از دیگر کار‌های طلاب جهادی است، ادامه داد: «ائمه اطهار و معصومین نیز برای رهایی از بلا‌ها و گرفتاری‌ها به قوم خود چنین توصیه‌هایی می‌کردند.» به گفته این مسئول، هیچ کاری بدون مشکل نیست، اما با همکاری مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف این مشکلات جزئی رفع و خدمت‌رسانی طلاب جهادی به بیماران و خانواده آن‌ها با قدرت تمام ادامه می‌یابد.

جهادگران آذربایجان‌غربی در خدمت شهروندان

در آذربایجان‌غربی و با بحرانی شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهر‌های مختلف این استان نیز گروه‌های جهادی با تمام امکانات و تجهیزات برای مدیریت و مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشته و وارد میدان عمل شده‌اند. هم اکنون آمار فوتی‌های کرونا در آذربایجان‌غربی چهار رقمی شده و هر روز بر تعداد مبتلایان و فوتی‌های افزوده می‌شود و وضعیت شهر‌های آذربایجان‌غربی قرمز و بحرانی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی در رابطه با فعالیت گروه‌های جهادی گفته: «هم اکنون ۲ هزار و ۶۵۰ گروه جهادی در سراسر استان وجود داشته و در هر گروه جهادی بین ۱۴ تا ۲۲ نفر عضو هستند و در واقع بیش از ۳۷ هزار نفر در آذربایجان‌غربی در گروه‌های جهادی حضور دارند.» احمد رحمانی با اشاره به موضوع ضدعفونی و کمک به بیمارستان‌های سطح استان اظهار داشت: «با توجه به اینکه اخیراً رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور داده‌اند که گروه‌های جهادی و بسیجی بار دیگر در بحث مبارزه با کرونا وارد عمل شوند، براساس نظرسنجی گذشته، پزشکان در رده اول و گروه‌های جهادی در رتبه دوم مبارزه با کرونا قرار گرفته‌اند.» وی با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته به میزان یک هزار و ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده واقع شده است گفت: «گروه‌های جهادی تمامی این مواد ضدعفونی‌کننده و مواد مورد نیاز را خود خریداری کرده و تاکنون هیچ اداره یا ارگانی در این راه نیز کمک نکرده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار