کد خبر: 1025260
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
استعفای بارتومئو برای بارسا خوش‌یمن بود
تنها یک روز بعد از استعفای اجباری بارتومئو، بارسلونا در مصافی سخت با یوونتوس به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت تا تأثیر رفتن رئیس منفور در تیم رونالد کومان به‌وضوح دیده شود. در شبی که کریس رونالدو به خاطر کرونا بازی را از تلویزیون تماشا می‌کرد، لیونل مسی رقیب دیرینه سرحال و قبراق تیمش را رهبری کرد و یک گل هم به ثمر رساند تا طلسم ناکامی‌های کاتالان‌ها در تورین شکسته شود.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تنها یک روز بعد از استعفای اجباری بارتومئو، بارسلونا در مصافی سخت با یوونتوس به پیروزی ۲ بر صفر دست یافت تا تأثیر رفتن رئیس منفور در تیم رونالد کومان به‌وضوح دیده شود. در شبی که کریس رونالدو به خاطر کرونا بازی را از تلویزیون تماشا می‌کرد، لیونل مسی رقیب دیرینه سرحال و قبراق تیمش را رهبری کرد و یک گل هم به ثمر رساند تا طلسم ناکامی‌های کاتالان‌ها در تورین شکسته شود.  حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ قهرمانان بدون شک نبرد یووه – بارسا بود. منتها غیبت مهاجم پرتغالی به دلیل ابتلا به کرونا اجازه نداد ال‌کلاسیکوی رونالدو – مسی در لیگ قهرمانان شکل بگیرد. با این حال کاپیتان لئو وظیفه‌اش را به بهترین شکل انجام داد. برخلاف دیدار‌های قبلی که مسی حس و حال بازی نداشت، چهارشنبه شب بار اصلی تیم را به دوش کشید و با پاس‌های دقیقش عامل اصلی برد بارسلونا بود. جدا از پنالتی که در وقت‌های اضافی به ثمر رساند، لیونل ۷۶ پاس صحیح به هم‌تیمی‌هایش داد تا ثابت کند با تغییرات مدیریتی کاملاً موافق است.

کری‌خوانی‌های دو باشگاه برای یکدیگر هم در نوع خود جالب توجه بود. اکانت رسمی بارسلونا در توئیتی شروع‌کننده این کری‌ها بود: «خوشحالیم که توانستید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال را در زمینتان ببینید.» غیبت رونالدو در زمین در واقع علت اصلی این جنگ‌های لفظی بود. هواداران او معتقدند اگر تست کریس منفی بود و او در تورین به میدان می‌رفت، نه بارسلونا پیروز می‌شد و نه باشگاه‌شان برای یووه کری می‌خواند. البته بیانکونری‌ها هم بیکار ننشستند و با یک توئیت دندان‌شکن جواب بارسا را دادند: «احتمالاً لغت‌نامه اشتباهی در اختیار داشتید. بهترین بازیکن تاریخ واقعی (کریستیانو رونالدو) را به نیوکمپ می‌آوریم.» این مدل خط و نشان کشیدن بعد از بازی یووه – بارسا باب شد و مطمئن باشید برای بازی برگشت هم شاهد چنین کری‌هایی در توئیتر خواهیم بود.

لذت پیروزی در تورین را با هیچ بردی نمی‌توان مقایسه کرد. تا قبل از این کاتالان‌ها شش بار در خانه یوونتوس به میدان رفته بودند، ولی جز سه تساوی و سه باخت چیزی عایدشان نشده بود، اما این‌بار طلسم ناکامی در تورین شکسته شد تا سرمربی بارسا خوشحال‌ترین مربی دنیا باشد. کومان با افتخار از بازی شاگردانش تمجید کرد: «موقعیت‌سازی خیلی مهم است و در مجموع برتر از یوونتوس بودیم و معتقدم نتیجه کاملاً منصفانه بود. می‌توانستیم زودتر کار را تمام کنیم و از این حیث ضعف داشتیم. از این همه موقعیت باید زودتر استفاده می‌کردیم و با آرامش بیشتری به دقایق پایانی می‌رسیدیم. نمی‌توانم یک نفر را به عنوان بهترین بازیکن معرفی کنم. همه خوب بودند و اطمینان و اعتماد به نفس‌شان را به رخ کشیدند.» به آغوش کشیدن مسی از سوی سرمربی سوژه‌ای بود که کومان هم به آن اشاره داشت: «رابطه من و مسی هرگز پیچیده نبود و مشکلی با هم نداشتیم. در ملاقات‌هایی که داشتیم، بی‌پرده و صریح حرف زدیم و وقتی لئو به تمرینات اضافه شد همه توانش را برای موفقیت تیم گذاشت و این را در هر بازی نیز نشان داده است.»

آلوارو موراتا را باید یکی از بدشانس‌ترین فوتبالیست‌های دنیا خواند. مهاجم اسپانیایی در غیاب رونالدو تلاش کرد ستاره زمین باشد و اتفاقاً سه گل هم به ثمر رساند، اما هر سه گلش آفساید بود و هت‌تریکش فایده‌ای نداشت. با صدرنشینی بارسا در گروه G کار آندره پیرلو و تیمش برای ادامه کار سخت شده است. اگرچه دیناموکیف و فرنتس واروش در حضور دو غول اروپا شانسی برای صعود ندارند، ولی سرمربی یووه نمی‌تواند به این احتمالات دل خوش کند: «می‌دانستیم که جدال در مقابل تیمی که فوتبال خوبی بازی می‌کند، سخت است. بارسلونا عادت دارد در این سطح بازی کند، در حالی که ما در حال پیشرفت هستیم. در نهایت این مسابقه‌ای بود که برای رشد و پیشرفت ما در آینده مفید خواهد بود. این بازیکنان هستند که در زمین سرنوشت مسابقه را معلوم می‌کنند. باید در موقعیت‌های یک به یک سریع‌تر عمل کنیم، اما مقابل بارسا این اتفاق نیفتاد. امیدوارم به زودی بازیکنان بیشتری در اختیار داشته باشم، زیرا در حال حاضر گزینه‌های زیادی ندارم و بازیکنانی که در ترکیب ابتدایی قرار می‌گیرند، در نهایت مجبورند تقریباً ۹۰ دقیقه و دو بار در هفته بازی کنند. این روند برای بازیکنان به‌خصوص وقتی جوان و کم‌تجربه هستند، آسان نیست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار