کد خبر: 1025208
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
یک نماینده ادوار مجلس ضمن محکوم دانستن اقدام رئیس‌جمهور فرانسه پیرامون اهانت به پیامبر اسلام، گفت: برای مقابله با این اقدام می‌توان تحریم کالاهای فرانسوی که مکرون را به عجز کشاند، انجام داد.
 

سرویس سیاسی جوان آنلاین: مجتبی رحماندوست نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمایت مقامات دولت فرانسه از کاریکاتورهای ضد اسلامی و موهن علیه پیامبر اسلام (ص)، اظهار داشت: اگر اینها این موضوع را به آزادی بیان استناد می‌کنند چطور است که نسبت به گفتن اینکه بالای چشم اسرائیل ابرو است، تحمل ندارند؟ یکی دیگر از روسای این کشورها وقتی کاریکاتوری از زن او درست کردند بسیار عصبانی شد و این عصبانیت حتی به جنگ ناموسی کشید، پس اگر آزادی بیان است، اینجا هم آزادی بیان است.

وی عنوان کرد: به اعتقاد من اینها عقده‌ای هستند و مشخصاً مقداری از ایران عصبانی هستند که وقتی در منطقه حرف می‌زنند حرفشان در کشورها پیش می‌رود اما حرف اینها پیش نمی‌رود. پس در یک کلام اینها به دلیل اینکه مقداری در برابر مقاومت، مجبور به عقب نشینی شدند و می‌خواهند دق دل خود را جور دیگری خالی کنند.

این فعال سیاسی بیان کرد: ما اینکه در برابر این اهانت بخواهیم اهانت متقابل داشته باشیم را به هیچ‌وجه قبول نداریم. مقدسات آنها یعنی مسیحیت برای ما هم مقدس است. حتی فردی مانند مکرون می‌تواند مورد اهانت قرار نگیرد اما باید با اینها مقابله شود.

رحماندوست افزود: مثلاً تحریم کالاهای فرانسوی که مکرون را به عجز کشاند را می‌توانند انجام دهند. البته این کار را خیلی ضعیف انجام دادند اما وقتی بگویند کالاهای اساسی و مهمی که میان فرانسه و دیگر کشورها خرید و فروش می‌شد را ممنوع کنیم یا معاملات بزرگ را قطع کنیم می‌تواند اقدام موثری باشد اما این کار را نمی‌کنند.

وی در پایان گفت: تنها راه این است که ملت‌های مسلمان در کشورهای مختلف مقاومت خود را نسبت به خرید کالاهای فرانسوی نشان دهند. آنها بنده پول و خرید و فروش سود و منافع هستند و اگر این مورد به خطر بیافتد برای آنها از جانشان هم مهمتر است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار