کد خبر: 1025196
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان:
در پنجمین جلسه کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل ها بر ضرورت همت ویژه در حوزه مسئولیت اجتماعی و نقش آفرینی فعالان اقتصادی در این زمینه تاکید شد.

به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: در شرایط کنونی باید به منظور فقرزدایی، همت ویژه ای در حوزه مسئولیت اجتماعی، نقش آفرینی فعالان اقتصادی در این زمینه و تجمیع منابع در این حوزه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل ها، بر ضرورت تعامل برای تهیه ابزارهای آموزش دیجیتالی برای دانش آموزان خانواده های نیازمند تاکید کرد و از تصویب کمک در تامین تبلت و راه اندازی کمپین «قدردانی از کادر درمان» در ایام ولادت حضرت محمد (ص) توسط هیات نمایندگان دوره نهم خبر داد.

وی با بیان اینکه حمایت از کادر درمان در آغاز شیوع کرونا پررنگ تر بود و امروز به نظر می رسد به فراموشی سپرده شده، خواستار انجام اقدامات لازم توسط کمیسیون مذکور برای اجرایی شدن کمپین مذکور شد. 

مجتبی کاروان، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی اصفهان، وظیفه این کمیسیون را تبیین راه های ایفای مسئولیت اجتماعی افراد نسبت به جامعه بیان و تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی مبحثی نیست که امروز ایجاد شده باشد و تنها با شیوع کرونا، اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی عضو آن مصمم شدند در این بخش حرکت های جمعی شکل دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای داشتن جامعه ای سالم و تداوم حرکت چرخ های اقتصادی کشور باید از خودمان شروع کنیم، افزود: در شرایط کنونی نباید چشمان خود را بر روی واقعیات موجود در جامعه ببندیم؛ زیرا کمک کردن به همنوع به ویژه در شرایط فعلی یک وظیفه است؛ از این رو، مسئولیت اجتماعی باید به یک تکلیف تبدیل شود و در تمامی آحاد جامعه رسوخ کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، کمک به کادر درمان از طریق اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسته های کمک هزینه ای، تعامل برای تامین کپسول های اکسیژن ساز سیار برای استفاده در خانه و کمک به تامین تبلت برای دانش آموزان خانواده های نیازمند را از طرح های در دستور کار کمیسیون مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان معرفی کرد.

کاروان با تاکید بر ضرورت تعامل دستگاه های مختلف دولتی با اتاق بازرگانی اصفهان گفت: برای اجرایی نمودن پویش ها و طرح های کمیسیون، بعضا نیازمند تعامل و همکاری ارگان های مختلف برای اطلاع از آمار  و ارقام مورد نیاز هستیم.

وی همچنین بر ضرورت تجلیل از کارآفرینانی که در بحران کرونا نیروی انسانی زیرمجموعه خود را حفظ کرده اند، تاکید نمود و گفت: لازم است به تعریف جریان ارشادی برای شرکت ها، برای فرهنگ سازی فعال شدن در حوزه مسئولیت اجتماعی بپردازیم.

نایب رئیس کمیسیون مسئولیت های اجتماعی همچنین خواستار تدوین نظامنامه مسئولیت اجتماعی اتاق اصفهان به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه؛ به ویژه شاغلان صنایع مختلف اصفهان شد.

در ادامه ناصر چاووشی، مشاور کمیسیون به ارائه گزارش طرح «هرروستا یک مهارت» پرداخت و گفت: در این طرح هدف ایجاد اشتغال بوده و جغرافیامحوری برای ما بی معناست.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد کسب و کارهای پایدار، حفظ مشاغل موجود در روستاها و حاشیه شهرها عنوان کرد و گفت: در این طرح کسب و کارهای کوچک، زودبازده و خانگی مورد توجه است.

امیررضا صفایی، مسئول کمیته مسئولیت‌های اجتماعی و سمن‌ها ذیل کمیسیون نیز ضمن ارائه گزارشی درخصوص پویش های انجام شده توسط کمیسیون در دوران کرونا، کارآفرینی اجتماعی، زنان و خانواده، کودکان، آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی و فقر و فرهنگ و توانبخشی را از اولویت های هفت گانه کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق اصفهان عنوان کرد.

 وی همچنین از طی مراحل اجرایی انعقاد تفاهم نامه با دادگستری اصفهان درخصوص همکاری مشترک در زمینه برگزاری پویش «هر شهروند یک دیده بان» در سطح استان با معرفی سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه و با هدف ارتقای فرهنگ مسئولیت پذیری در جامعه خبر داد.

در ادامه محسن یارمحمدیان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، اعتیاد را مشکلی که علت و معلول بسیاری از مشکلات دیگر است، دانست و افزود: با متمرکز شدن بر روی این موضوع می توان بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی را مدیریت نمود.

وی با بیان اینکه طبق قانون، جمع آوری معتاد متجاهر وظیفه دولت است، از دریافت مجوز راه اندازی مرکز ماده 16 بانوان در اصفهان خبر داد.

در پایان جلسه نادر گیویان پور، مدیرعامل NGO احیاگران روستاهای ایران گفت: مهاجرت امروزه پدیده‌ای است که بسیاری از کلان‌شهرها را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: علل تأثیرگذار بر مهاجرت روستاییان به شهرها در استان از چهار بعد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، جمعیت‌ شناختی و طبیعی و کشاورزی قابل بررسی است که از این میان بعد اقتصادی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند و روستاییان در تلاش برای بهبود زندگی خویش و درآمدزایی بیشتر دست به مهاجرت می‌زنند.

وی مهاجرت افراد جوان از روستا را موجب کاهش رشد جمعیت، افزایش نسبت سالخوردگی و افزایش نسبت وابستگی در روستا دانست. 

گیویان پور یکی از اهداف اصلی علم اقتصاد روستایی را فراهم کردن بستری برای توسعه اقتصادی پایدار عنوان کرد.

وی حوزه های فعالیت در روستاهای مورد نظر طرح احیای روستا با استفاده از ظرفیت سمن های جوانان استان اصفهان را شامل اشتغال و اقتصاد، کشاورزی، محیط زیست، آب و انرژی، ورزش و غنی سازی اوقات فراغت، زنان و خانواده، بهداشت، سلامت و درمان، گردشگری و میراث فرهنگی، فرهنگ و هنر، صنایع دستی، مدیریت بحران، امنیت و امداد بیان نمود.

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها