کد خبر: 1025113
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به پذیرش زوار خارجی برای تشرف به عمره مفرده از ۱۱ آبان گفت: مراسم عمره و حج باید با حفظ عزت، کرامت، سلامت و امنیت زائران ایرانی برگزار شود.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در برنامه رادیویی با بیان اینکه شیوع کرونا عمره مفرده را تعطیل کرد، گفت: عمره مفرده از ۱۴ مهرماه با حضور ۶ هزار زائر ساکن عربستان برگزار شد و در مرحله دوم نیز ۱۵ هزار زائر از این کشور از ۲۷ مهرماه اعمال عمره مفرده را به جای آوردند.

وی با اشاره به پذیرش زائر خارجی برای مناسک عمره مفرده توسط سعودی‌ها، افزود: در مرحله سوم که از ۱۱ آبان ماه آغاز می‌شود، عمره مفرده با پذیرش روزانه ۲۰ هزار زائر داخلی و خارجی از عربستان برگزار می‌شود.

رشیدیان با بیان اینکه مرحله چهارم نیز هنوز شفاف‌سازی نشده و باید منتظر نظر سعودی‌ها باشیم، گفت: طبق اعلام عربستان امسال مناسک عمره مفرده با حضور زائران ۱۸ تا ۵۰ ساله برگزار می‌شود و عمره‌گزاران باید ۷۲ ساعت قبل از عزیمت آزمایشگاه کرونا دهند تا سلامت آن‌ها تأیید شود.

وی با اشاره به اینکه عمره‌گزاران در بدو ورود به عربستان سه روز قرنطینه می‌شوند، خاطر نشان کرد: پس از انجام مراحل مختلف و سلامت افراد، زوار باید برنامه زیارتی و عمره را در سامانه ثبت کنند تا بر اساس برنامه از پیش تعیین شده حضور یابند. همچنین زوار در قالب گروه‌هایی با تعداد مشخص باید در مکه مکرمه حضور یابند.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه به تصمیم ایران برای اعزام زائران به عمره مفرده اشاره کرد و گفت: در حوزه سفر به ویژه سفر زیارتی، تابع سیاست کلان و ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. البته اقدامات دیپلماتیک در این زمینه انجام شده است و در این سال‌ها مکرر با وزارت حج عربستان مذاکرات داشتیم.

وی با شروط ایران برای برقراری عمره مفرده اشاره کرد و افزود: ما دو شرط اصلی را مدنظر قرار دادیم. نخست اینکه مراسم عمره و حج باید با حفظ عزت، کرامت، سلامت و امنیت زائران ایرانی برگزار شود که دولت عربستان آمادگی ضمانت کتبی در این زمینه را دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حضور زائران در عربستان بدون حمایت و حضور هیأت کنسولی امکان‌پذیر نیست، گفت: برای حضور زوار کشورمان در عربستان و برقراری عمره مفرده باید کنسولگری ایران یا دفتر حافظ منافع کشورمان در عربستان مستقر شود که البته این امر نیز با دولت سوئیس در حال پیگیری است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار