کد خبر: 1025087
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به بهره‌مندی ۸۸ درصدی دانش‌آموزان استان از شبکه آموزشی «شاد»، گفت: ۱۲ درصد مابقی نیز از بسته‌های آموزشی و یارگیران آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

جعفر پاشایی  در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با بیان اینکه مسوولیت تقسیم شده پدافند غیرعامل برای آموزش و پرورش در کارگروه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است، اظهار کرد: بیشترین نقش کارگروه ما، نقش هماهنگی و دستگاه‌های زیادی زیرمجموعه این کارگروه است.

وی اصلی ترین وظیفه آموزش و پرورش در حوزه پدافند غیرعامل را آموزشی و فرهنگی دانست و گفت: هر کاری برای اینکه بهتر جا بیافتد، باید فرهنگ‌سازی شود، برای مقابله با تهدیدات اگر فرهنگ مقابله و آگاهی افراد ارتقا یابد، موفقیت نیز بیشتر می شود. 

پاشایی با تاکید بر لزوم عمومی کردن موضوع پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: حساس کردن مسوولان، خانواده‌ها و آحاد مردم نیز از نکات بسیار مهمی است که باید در امر پدافند غیرعامل مد نظر قرار گیرد. 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، توجه به مسوولیت‌پذیری در جامعه را بر عهده همه آحاد مردم دانست و گفت: باید هر کسی وظیفه خود را بداند و عمل کند تا ضریب تخریب و نارسایی در شرایط بحرانی کاهش یابد. 

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در موقعیت‌های حساس، خاطرنشان کرد: وقتی از شدت اهمیت یک موضوع با خبر هستیم، باید یک برنامه‌ریزی بسیار خوب و سنجیده شده هم برای آن داشته باشیم. 

پاشایی گفت: زمانی که موضوع پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش مطرح شد، با بررسی،تحقیق و مطالعه به یک چشم‌انداز و سند مشخص رسیدیم که در آن اهداف، وظایف، نقش مسوولان، نقاط قوت و ضعف درج شده است. 

وی، با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل گفت: انسجام بخشی و جلوگیری از پراکندگی وظایف، آموزش پدافند غیرعامل برای گروه‌های هدف، گفتمان‌سازی موضوع پدافند غیرعامل، ایجاد هماهنگی و آمادگی دفاعی غیرعامل برابر با تهدیدات، مستحکم‌سازی ساختمان‌ها و سایر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش از  جمله اقداماتی است که در ذیل پدافند غیرعامل محقق می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به شیوع کرونا در دنیا و کشورمان، آن را یک موضوع بحرانی در حوزه پدافند غیرعامل توصیف کرد و گفت: این همان بحرانی است که در پدافند غیرعامل هم مطرح است، آموزش و پرورش تجربه‌ای از  بحرانی به شدت و حدت کرونا نداشت و حتی در دوران دفاع مقدس نیز مدارس به صورت استانی و کشوری تعطیل نشده بود. 

پاشایی افزود: اگر بخواهیم عملکرد آموزش و پرورش در کرونا را ارزیابی کنیم، می‌توان اذعان داشت که با وجود محدودیت مالی دولت و تحریم‌های ظالمانه مواجهه آموزش و پرورش بد نبود به ‌طوری که در مدت کوتاهی برنامه‌ریزی‌های زیادی در این خصوص انجام شد. 

وی با اشاره به راه اندازی شبکه آموزشی شاد، میزان بهره مندی دانش آموزان استان از این سامانه را ۸۸ درصد اعلام کرد و گفت: اطلس میزان دسترسی دانش‌آموزان به خدمات تهیه شده است و روسای هر ناحیه و منطقه موظف هستند به هر طریقی وضعیت تک تک  دانش‌آموزان را تعیین کنند. 

پاشایی خاطرنشان کرد: طبق دستور وزارتخانه باید صد درصد دانش‌آموزان به‌صورت تک به تک تعیین تکلیف شوند .

مدیرکل آموزش و پرورشآذربایجان شرقی در مورد عدم دسترسی برخی دانش آموزان به شبکه شاد به دلیل نداشتن گوشی همراه، گفت: استان ما خیران زیادی در امر مدرسه سازی دارد که امروز باید بیشتر نیات خیران به سمت خرید گوشی و تبلت سوق داده‌ شود، چراکه برای دانش‌آموزان عقب نماندن از همکلاسی خود بسیار  اهمیت دارد. 

وی در مورد نگرانی خانواده ها مبنی بر امنیت روانی و اجتماعی فضای مجازی برای دانش آموزان، خاطرنشان کرد: شبکه شاد یک شبکه امن است و آن چیزی که ایجاد نگرانی می‌کند، در دست داشتن تبلت و فضای مجازی در اختیار دانش‌آموزان است که ما دسترسی به این موضوع نداریم و اینجا خانواده‌ها نقش بسیار مهمی دارند و باید مراقبت‌های لازم را با روانشناسی از فرزندان خود داشته باشند.  

مدیرکل آموزش و پرورش در مورد میزان اابتلا دانش آموزان به مواد مخدر نیز گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر کشور ستادی به عنوان پژوهش ایجاد کرده‌اند که در آن آمار کل اعتیاد دانش‌آموزان استان ها تعیین شده است که آذربایجان‌شرقی از بین ۳۱ استان، رتبه ۳۱ را دارد. 

وی اظهار کرد: به عقیده من، حتی یک دانش‌آموز مبتلا به اعتیاد نیز زیاد است و کارشناسان ما از طریق روانشناسی با دانش آموز برخورد می کنند و ما به دنبال حمله و تهاجم نیستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر