کد خبر: 1025081
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
" یاداشت"

چند روزیست که تصاویر خونین نوزادی معصوم و بی گناه، در یکی از محله های فقیر نشین حاشیه شهر اصفهان افکارشهروندان را درگیرو قلبهایی را محزون  ساخته والبته بسیاری از مرفهین و شاسی یلند سوارهای جامعه بی دردانه را، تنها تماشاگر خود ساخته است.

هر سازمان مسئولیت پذیر؛ انگشت بی مسئولیتی خود را از بالا تا پایین به سازمانی  اشاره می کند و در این رهگذر تنها چانه زنی دیده می شود و نه رفع درد که درد را درمان می خواهد و درمان را درمانگری کار آزموده و همدل، که بگوید و قانون گذاراجرا کند، و حال آنکه کدامین میز و کدامین اتاق فکری در اختیار جوانان کار آزموده و همدل گذاشته شده....!!تا پای جان  همانند مهدی باکی ؛ ابراهیم همت ؛ حسین خرازی ودیگر شهدای والامقام بایستد و گره از کار مردم باز کنند .

از این که گذر کنیم به اصل مساله می رسیم،

 در زیر آسمان پر فروغ شهری که آوازه اش از زیبایی ؛ صنعت  وزمان کٌهن تاریخیش ومردم وفادارش  که گوش فلک را کر کرده ومسولینش پُزاصفهان شهر پر طمطراق خواهر خواندگی باشهرهای معرف وتاریخی جهان مانند « فلورانس » و...را به دنبال القاب مسئولیت شان یدک می کشند چه می گذرد وباور ندارند که بر سر زنان و کودکان این سرزمین پر آوازه   چه می گذرد و زنان وکودکان چگونه  بر اثر بی تدبیری حاکمانش پرپر می شوند وآقایان یقه سفید بی احساس و عواطف وبی مسئولیت این فقر دهشناک رانادیده می گیرند ؟!

نگاهی به گذشته می اندازم، زمان دانشجویی، اتوبوس حدوداً در دل شب یا سحر گاه به اصفهان میرسید، و بانوان که اکثرا جوان بودند برای گذر از شب به نماز خانه پناه میبردند و با کمال تعجب با درب بسته و بدون ناظری مواجه می شدند، با کمی واکاوی و پیگیری، گفته شد به ما اجازه نداده اند که نماز خانه باز باشد، مگر زمان نماز و در طول روز ...، جالب بود، آن دانشجو شاید یک شب امنیتش به خطر می افتاد!اما زنانی داریم که هر شب با همین مساله بی خانمانی مواجه هستند و چند شب ممکن است با خطر روبرو نشوند؟!! چند شب ممکن است گرما و سرمای شبانه و گرسنگی را تحمل کنند؟!! چند شب می توانند حقارت را بپذیرند؟! تا چه زمان می توانند از قانون" نه" در برابر خواسته های مردانه استفاده کنند؟!!

آقا و خانم مسئول، شما که پشت میز قانون گذاری استانداری ، شهرداری، نیروی انتظامی و یا بهزیستی و... نشسته ایی، شما جوابت چیست!؟ پاسخ ات به زنان و کودکانی که به هر دلیلی آواره شده اند  وشب را با شکم گرسنه و بیغوله کردن در ساختماهای نیمه کاره ؛ لوله های فاضلاب وحتی در قبوروکارتن ها...چیست؟!

و این اولین و آخرین اتفاق دردناک تباه شدن جان کودکی و شاید مادرش در جایی دیگر، نیست... این یک فرآیند تکرار شونده است.

چرا که چهار راه ها و معابر شهرم پر شده از زنان و کودکان و مردانی آواره وگرسنه وبی خانمان است، پس بخود بیایید و راه چاره ایی را علاج کنید تا شاهد این فجایع انسانی و آوارگی زنان و کودکان نباشیم.

«کانون واواصفهان» حقوق شهروندی زنان

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر