کد خبر: 1025061
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه سفر خود به گیلان به رشت رفت و طی مراسمی خبر آغاز عملیات احداث ۵ هزار واحد مسکن محرومان در گیلان را اعلام کرد. در همین راستا کلنگ پروژه ۴۰ هکتاری «مسکن برکت» با حضور محمد مخبر در سفیدرود رشت به زمین خورد و عملیات ساخت آن آغاز شد.
حوريه ملكی
سرویس ایران جوان آنلاین: طی روز‌های اخیر مناطق مختلف گیلان شاهد اتفاقات خوبی بودند که می‌تواند آغازی برای ادامه این روند و ایجاد اشتغال و تأمین مسکن و رفع نیاز‌های خانواده‌های محروم و کم‌برخوردار باشد. در همین راستا افتتاح طرح توسعه کارخانه تولید کنسانتره در رودسر که حداقل ایجاد ۵۰۰ شغل جدید را به همراه دارد به همراه بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه و توزیع ۴۰ هزار بسته بهداشتی و نوشت‌افزار در این منطقه و همچنین آغاز پروژه ۴۰هکتاری «مسکن برکت» در سفیدرود رشت و امضای تفاهمنامه برای ایجاد ۶۰ هزار شغل از جمله اقداماتی است که به همت ستاد اجرایی فرمان امام در گیلان پیگیری می‌شود. همچنین رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با حضور در مجموعه سبحان آنکولوژی و سبحان دارو، از ۲۶ داروی جدید ضد سرطان رونمایی کرد.

طرح توسعه شرکت تولید کنسانتره و رب گلدشت افشره در رحیم‌آباد رودسر جزو پروژه‌هایی بود که در سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به گیلان افتتاح شد.

کارخانه‌های که با سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیاردتومانی ستاد اجرایی حالا برای تعداد بیشتری از گیلانی‌ها اشتغال ایجاد کرده است.

شرکت گلدشت در زمینه تولید و فرآوری کنسانتره مرکبات ار جمله پرتقال، لیموترش، گریپ فروت، نارنگی و همچنین پرک پرتقال، پرک نارنگی، روغن پوست پرتقال، پوره سیب، پوره کیوی، پوره هلو و رب گوجه فرنگی به صورت فله‌ای فعالیت می‌کند که طرح توسعه این کارخانه با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی به بهره‌برداری رسید و برای ۵۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه بازدید از این کارخانه و نمایشگاه مشاغل اشتغال‌محور بنیاد برکت گفت: «در استان گیلان محصولات کشاورزی بسیار با کیفیتی کشت شده که باید از این محصولات حمایت و به برندسازی آنان کمک کرد.»

وی با اذعان به اینکه صنایع دستی یکی از مهم‌ترین محصولات تولید شده در روستا‌های گیلان است، تصریح کرد: «محصولات صنایع دستی تولید شده در استان گیلان یک برند کشوری بوده و از این ویژگی و برند باید نهایت بهره را برد زیرا کمک به اشتغال روستایی از طریق پرداخت تسهیلات مانع از مهاجرت مردم از روستا به شهر می‌شود.»
به گفته مخبر، مهم‌ترین برنامه ستاد اجرایی فرمان امام برای امسال، ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در کشور است که ۲۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت و مابقی توسط شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: «تفاهمنامه‌ای که با استانداری گیلان امضا کرده و براساس آن ۶۰ هزار شغل جدید در استان ایجاد خواهد شد.»

این پایان برنامه‌ها در این منطقه نبود و با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، استاندار گیلان و امام جمعه کوچصفهان، مدرسه ۱۲ کلاسه برکت شهید باهنر نیز در روستای لاله‌دشت کوچصفهان با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و با ظرفیت ۱۸۳ دانش‌آموز افتتاح و به بهره‌برداری رسید. ضمن اینکه با دستور محمد مخبر، به‌طور همزمان ۵۱ پروژه عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت نیز در مناطق مختلف افتتاح و توزیع ۱۵۰ سری جهیزیه، ۳۰هزار اقلام بهداشتی و ۱۱ هزار بسته نوشته افزار در مناطق محروم استان توسط بنیاد احسان آغاز شد.

آغاز عملیات ساخت ۵ هزار واحد مسکونی

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه سفر خود به گیلان به رشت رفت و طی مراسمی خبر آغاز عملیات احداث ۵ هزار واحد مسکن محرومان در گیلان را اعلام کرد. در همین راستا کلنگ پروژه ۴۰ هکتاری «مسکن برکت» با حضور محمد مخبر در سفیدرود رشت به زمین خورد و عملیات ساخت آن آغاز شد. در این مراسم، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه مسکن جزو یکی از ارکان رفاه اجتماعی در جامعه است، گفت: «یکی از اهداف ستاد اجرایی فرمان امام ایجاد آرامش در جامعه بوده و به همین منظور مسئولیت سنگین ساخت بخشی از مسکن ملی را تقبل کرده‌ایم.» وی افزود: «از ۴۰۰ هزار واحدی که در قالب طرح مسکن ملی قرار است در سراسر کشور ساخته شود، ۲۵ درصد آن را ستاد اجرایی فرمان تقبل کرده است.»

به گفته مخبر، تاکنون ستاد اجرایی ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای افراد کم‌برخوردار در سراسر کشور ساخته یا در ساخت آن مشارکت کرده است. در ادامه این سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مجموعه سبحان آنکولوژی و سبحان دارو، ضمن بازدید از خط تولید داروی ضدکرونایی رمدسیویر، از ۲۶ داروی جدید این مجموعه‌های وابسته به ستاد رونمایی کرد. وی در حاشیه این مراسم از تولید یک داروی کمیاب در کشور توسط ستاد خبرداد و گفت: «باتوجه به تحریم‌های ظالمانه، تا سال آینده خط تولید «انسولین» ایرانی را در مجموعه دارویی ستاد راه‌اندازی می‌کنیم.»

مخبر افزود: «از ۲۶ داروی جدید رونمایی کردیم که اغلب در حوزه درمان سرطان هستند.» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام سبحان آنکولوژی را قرارگاه ساخت دارو در کشور معرفی کرد و گفت: «سبحان آنکولوژی جزو قرارگاه‌های مهم در مقابله با تحریم دارویی امریکاست و کار‌های غیر قابل تصوری در این شرکت رخ داده که اوج آن ساخت دارو ضدکرونایی رمدسیویر بوده است.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار