کد خبر: 1024937
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:
سید مصطفی علوی ، گفت: در واحدهای صنعتی تولیدی ونیروگاهی، ۲۰ درصد در بخش خانگی، حدود ۵ درصد در بخش سی ان جی و بقیه در بخش های تجاری مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به میزان مصرف گاز در سطح استان که به طور متوسط سالانه حدود ۲۱میلیارد متر مکعب است، افزود: میزان مصرف بخش خانگی در زمستان افزایش زیادی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با سردتر شدن هوا ، افزایش بیش از ۱۰ درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته بویژه در بخش خانگی را شاهد بودیم لذا با توجه به تداوم مصرف صنایع، اگر مصرف بهینه گاز نداشته باشیم با توجه به اینکه اولویت با بخش خانگی است، احتمال اعمال محدودیت مصرف در برخی صنایع پرمصرف وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت مباحث ایمنی، اظهار داشت: در این فصل که آغاز بکارگیری وسایل گازسوز است، مشترکین عزیز باید نهایت دقت را در مباحث فنی و ایمنی در نظر بگیرند و در صورت نداشتن آگاهی لازم از کارشناسان شرکت گاز مشاوره بگیرند.

 علوی ، گفت: هفته  گذشته که با کاهش دمای هوا مواجه شدیم، مصرف گاز طبیعی استان به ۶۵ میلیون مترمکعب رسید، در حالی که در اوج سرمای زمستان سال گذشته، مصرف گاز استان اصفهان به ۷1 میلیون مترمکعب رسید.

وی، اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز با سرمای شدید فاصله داریم بنابراین مصرف بهینه گاز طبیعی اجتناب ناپذیر و ضروری است.

تغییر نوع سوخت صنایع برابر است با افزایش میزان آلودگی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به تعدد نیروگاه ها و صنایع  مختلف در سطح استان، گفت: به عنوان مثال مجتمع فولاد مبارکه، ذوب آهن، سیمان سپاهان، پالایشگاه و نیروگاه های اصفهان و... جزو مصرف کنندگان عمده گاز هستند که نباید در فصل سرد نسبت به تغییر سوخت آنها اقدام شود و این زمانی مفید است که همه مصرف کنندگان مصرف بهینه را مورد توجه قرار دهند.

مهندس علوی، تاکید کرد : از مشترکین عزیز تقاضا داریم نهایت صرفه جویی و مصرف بهینه گاز طبیعی را داشته باشند و این به معنی مصرف منطقی و مورد نیاز واقعی آنهاست.

علوی، از متولیان و مسئولان مساجد، مدارس و ادارات تقاضا کرد تا نیم ساعت قبل از تعطیلی حتما سیستم های گرمایشی خود را خاموش کنند و اجازه ندهند در زمان شب این وسایل روشن باشند، چرا که حجم بالایی انرژی مصرف می شود.

وی، با اشاره به  منطقه شرق استان اصفهان  که اخیرا از نعمت گاز طبیعی به صورت گاز فشرده(CNG) بهره مند شده اند، گفت: در این مناطق ناچاریم با فشرده کردن گاز و حمل آن بفاصله بیش از250 کیلومتر، گاز طبیعی را به حدود ۷ نقطه شرق استان منتقل کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان تاکید کرد: این گاز به سختی فشرده و به این مناطق حمل می شود، بنابراین از اهالی شرق استان تقاضا داریم تا در مصرف گاز دقت بیشتری داشته باشند، چرا که اگر مصرف بهینه در این مناطق نداشته باشیم،احتمال قطع جریان گاز وجود دارد و امسال گاز را باید بهینه مصرف کنیم.

مصرف بهینه گاز به معنای مصرف نکردن نیست

مهندس علوی، با بیان اینکه مصرف بهینه گاز به معنای مصرف نکردن نیست، بیان داشت: باید سیستم گرمایشی منازل و اتاق هایی که در آن حضور نداریم را خاموش کنیم و حتی الامکان در مواقعی که در منزل نیستم؛ دمای بخاری و یا سیستم های گرمایشی را کم کرده و در حد دمای رفاه(18-21 درجه سانتیگراد) نگه داریم.

علوی، با بیان اینکه استان اصفهان به شدت توسعه یافته و حجم مصرف گاز افزایش یافته است، گفت: تمام ۱۱۰ شهر استان اصفهان از گازطبیعی بهره مند هستند و با توجه به اینکه استان در مسیر خطوط گاز است، با این حال اجازه هر میزان مصرف به استان داده نمی شود، چراکه این خطوط گاز سراسری است و تمام کشور باید از گاز بهره مند شوند و طبیعی است که وقتی در نقاط دورافتاده افت فشار گاز داریم، باید مصرف گاز را  اجباراً کاهش دهیم.

وی  با بیان اینکه افزایش مصرف گاز در بخش خانگی موجب فشار بی حد به صنایع و یا حتی تغییر سوخت در برخی مواقع می شود، تصریح کرد: به طور قطع تغییر به سمت استفاده از سوخت دوم گرفتاری های خاص خود را دارد، از سوی دیگر سوخت های فسیلی، آلودگی بالایی دارند.

اجرای طرح بهینه سازی موتورخانه ها بخش خانگی

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه با توجه به افزایش بالای مصرف گاز طبیعی، شرکت ملی گاز ایران برای نخستین بار تصمیم به بررسی و کنترل موتورخانه ها در بخش خانگی و تجاری کرده است، گفت: شرکت گاز در بخش خانگی وتجاری به صورت رایگان به دنبال کنترل موتورخانه ها است، بنابراین دارندگان موتورخانه ها می توانند به سایت www.Nigc.ir و یا لینک goc.nigc.ir مراجعه کنند.

وی ،توضیح داد: مشترکینی که موتورخانه دارند می توانند به این سایت وارد شوند و با  تکمیل فیلد های مشخص،  نوع مصرف موتورخانه خود را از نظر بهینه بودن بررسی نمایند.

علوی تاکید کرد: اگر مصرف موتورخانه این مشترکین بهینه نبود آنها را به سمت تیمی رهنمون می کنیم که به صورت رایگان نسبت به اصلاح وضعیت موتورخانه های  آنها به صورت فنی در سه پارامتر؛ تنظیم مشعل، نصب رسوب گیر و عایق کاری اقدام خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار